BRATISLAVA. Z letáčika na stĺpe verejného osvetlenia sa smejú dvaja štrbaví mladí asociáli a vravia: Volíme Andreja, zrobí úžeru lepšie než naši vajdovia.
Prezidentská antikampaň beží na plné obrátky, namierená je najmä proti preferenčne najsilnejším – premiérovi Robertovi Ficovi a občianskemu kandidátovi Andrejovi Kiskovi.
Kiska vraví, že nevie, kto je za nálepkou o úžerníkovi, ktorá útočí naňho. Niektoré cielené spochybnenia jeho osoby však majú jednoznačný podpis.
V utorok si Fico zaplatil v Novom Čase inzerciu, v ktorej tvrdí, že budeme európskym unikátom, keď si zvolíme kandidáta, ktorý nemá s politikou žiadne skúsenosti.
Anjel úžery a scientológ
„My už sme európsky unikát, keď predseda vlády v polovici svojho funkčného obdobia kandiduje na prezidenta,“ reagoval na to Kiska.
Ten už 7. februára na tlačovke vyhlásil, že premiér rozposlal list starostom za Smer, aby naňho zbierali kompromitujúce materiály a platí antikampaň na Facebooku. Smer to poprel.
Na facebookovej stránke Neverím falošnému anjelovi zakladateľa splátkových spoločností Quatro a Triangel a neskôr Dobrého anjela prezentujú ako anjela úžery a scientológa.
Na svoju obranu preto založil stránku Antikiska. „Aby si ľudia mohli prečítať fakty, nie lži šírené platenou antikampaňou.“
Ficova pokrútená chrbtica
Antikampaň ide výrazne aj proti Ficovi.
Hudobník a bratislavský mestský poslanec Marian Greksa (Nova) minulý týždeň odstavil pred Úradom vlády auto s mobilným bilbordom so vztýčeným prostredníkom s červenou kravatou a narážkou na Ficov slogan: Pripravený pre Slovensko?
Najnovšie sa objavila webová stránka Pozoruhodná chrbtica katolíka/súdruha Fica.
Pokrútená chrbtica tvorí „červenú niť“ Ficovho životopisu. Súčasťou stránky je opis Ficovej komunistickej mladosti i kauzy jeho vlád vrátane Gorily.
Premiér na otázky SME k antikampaniam neodpovedal.

Beata
Balogová
