Agentúrny text sme nahradili autorským článkom denníka SME
BRATISLAVA. Antikampaň namierená proti Andrejovi Kiskovi nabrala rozmery, aké sa v prezidentských voľbách u nás ešte neobjavili.
Po Slovensku sa po amatérsky pôsobiacich samolepkách o „úžerníkovi“ začali minulý týždeň šíriť v schránkach letáky, ktoré Kisku opisujú ako človeka napojeného na scientologickú sektu.
„Odhalenie“ a „Potvrdené fakty“ hlásajú letáky.
„Ak by sa Kiska stal prezidentom, táto sekta by získala vplyv na najvyššiu ústavnú funkciu v našej krajine,“ píše sa v letáku.
Na druhej strane sa o ňom píše ako o človeku, ktorý zbohatol na vyše 70-percentných úrokoch a „protizákonných podvodoch na klientoch“.
Na leták zmestili ešte aj citát Ivety Radičovej, že mínusom Kisku je „spôsob jeho zbohatnutia“.
Letákov je červené more.
FOTO - SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK
Na letákoch nešetrili
Letáky formátu A5 vytlačili na kvalitnom kriedovom papieri, zjavne ich vyrobil profesionálny grafik a ich obsah je premyslený.
Začali sa objavovať od štvrtka na rôznych miestach Slovenska – od východu a severu až po Bratislavu. Mohli by ich byť desaťtisíce, či dokonca státisíce.
V bratislavskom Ružinove ich ktosi dával do schránok v nedeľu a nezáležalo mu na tom, či nimi plytvá.
Viacerí „roznášači“ podľa informácií SME tvrdili, že si ich najali dve veľké firmy distribuujúce tlačoviny. Jedna to poprela, druhá neodpovedala.
Kiska v pondelok pre antikampaň podal trestné oznámenie. „Už niet pochýb, že ide o profesionálne vyrobené letáky distribuované v obrovskom náklade celoplošne do schránok, a teda ide o dobre pripravenú a veľmi nákladnú aktivitu v cene rádovo niekoľko desiatok tisíc eur,“ napísal Kiska vo vyhlásení.
Podáva trestné oznámenie pre ohováranie a krivé obvinenie. „Vedel som, že niektorí kandidáti a ich sponzori proti mne použijú všetko, aby do druhého kola postúpil iný kandidát ako ja a aby vo finále získal prezidentský úrad kandidát vládnej strany,“ hovorí Kiska.
Pátranie bude ťažké
Vypátrať autorov letákov bude ťažké. Mohli ich tlačiť v zahraničí a ich distribúciu si mohla objednať zahraničná, schránková firma či „biely kôň“.
Martin Slosiarik z agentúry Focus hovorí, že antikampaň by mohla skôr zastaviť voličov, ktorí mali v úmysle voliť Kisku až v druhom kole – teda súčasných voličov Milana Kňažka, Radoslava Procházku či Pavla Hrušovského.
Nejde o prvú väčšiu antikampaň na letáčikoch. V roku 2009 sa takto šírili plagátiky, podľa ktorých Iveta Radičová vraj Maďarom sľubovala autonómiu.
Antikampane mieria najmä na Kisku a premiéraČítajte

Beata
Balogová
