Kandidáti sú v kampaňových videách vážni, dráždi len Kňažko

Kampaňové šoty sú zväčša neútočné. Na konkurenciu odkazuje iba Milan Kňažko.

Bozk v šote Milana Kňažka.(Zdroj: REPROFOTO - SME)

BRATISLAVA. Najskôr o ňom hovorili iba osobnosti, potom ukázal súkromie. Zrejme najviac sa vyvíja videokampaň Rada Procházku. V poslednej fáze kampane je štátnikom.

Dvaja odborníci na komunikáciu pre denník SME zhodnotili internetové šoty kandidátov. Politický marketér Oto Kóňa vraví, že Procházka komunikuje v každom z klipov niečo iné.

Posledná séria, kde stojí v pracovni alebo sedí za pracovným stolom s vlajkami a deklamuje heslá, je podľa Kóňu v rozpore s tým, ako sa doteraz prezentoval ako mladý prezident. „Sú veľmi konzervatívne až neprirodzené.“

Neprirodzene podľa Kóňu pôsobí aj to, keď Procházka jeden zo šotov ukončí v angličtine, v ďalšom parafrázuje Karla Schwarzenberga, známeho heslom „hlásim sa do služby“.

Kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Branislav Bezák hovorí, že Procházka posolstvo silného prezidenta naplnil, ale pôsobí až príliš seriózne. „Stráca to ľahkosť.“

Kňažko má odžité

Vizuálne silný šot má Milan Kňažko, ktorý na fotografiách pripomína august 1968, svoju účasť na nežnej revolúcii, no aj bozky Roberta Fica so Štefanom Harabinom.

Ako jediný v krátkych šotoch odkazuje na protikandidátov, okrem Fica aj na Kisku sloganom O mne viete všetko.

„Šot ukazuje výhodu, že je najstarší. Má dosť odžité na to, aby ukázal morálne postoje a skúsenosti viesť krajinu,“ hodnotí Bezák. Kóňa z fotografií cíti aj emócie.

Kiska s anjelom

Výraznejšie sa vo videách posunul aj Andrej Kiska. Od kreslených šotov o tradičných politikoch prešiel k jasnému odkazu na Dobrého anjela. Pred divákom sa striedajú fotografie Kisku s deťmi a rodinami a heslo „Srdce, rozum, charakter“.

„Je tam jasný odkaz v tom, že pozná problémy ľudí. Úspešne ich riešil ako podnikateľ a zakladateľ Dobrého anjela,“ hovorí Kóňa.

V samostatných videách sa zaň postavili aj osobnosti ako herečka Anna Šišková či hokejový tréner Ján Filc.

Pavol Hrušovský má zasa iba videá, na ktorých ho podporujú osobnosti.

Fico je strohejší

K strohému štátnickému videu prešiel na záver kampane aj premiér Robert Fico. Na fotografiách v rámčekoch sa ukazuje so zahraničnými lídrami, znie mikrofonický hlas a Fico sám na záver zopakuje svoj slogan Pripravený pre ľudí.

Odborníci hovoria, že vizuálne je šot pomerne slabý, no môže byť pre niektorých dôkazom, že má kontakty a je teda pripravený viesť krajinu.

Ficove šoty sa výrazne posunuli napríklad od roku 2002, keď imitoval reklamy na čistiace prostriedky a hovoril aj o nezodpovednom raste rómskej populácie.

Fico sa teraz počas kampane ukázal na videách zrejme v najviac polohách.

Pozornosť na seba strhol rozhovorom o katolíckom detstve, keď volal ľudí na futbal pod heslom Kopnite si do Fica, aj keď ho z Anglicka podporil futbalista Martin Škrtel.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 016
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 275
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 545
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 878
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 734
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 221
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 480
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 037
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 166

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop