Kandidáti sú v kampaňových videách vážni, dráždi len Kňažko

Kampaňové šoty sú zväčša neútočné. Na konkurenciu odkazuje iba Milan Kňažko.

Bozk v šote Milana Kňažka.(Zdroj: REPROFOTO - SME)

BRATISLAVA. Najskôr o ňom hovorili iba osobnosti, potom ukázal súkromie. Zrejme najviac sa vyvíja videokampaň Rada Procházku. V poslednej fáze kampane je štátnikom.

Dvaja odborníci na komunikáciu pre denník SME zhodnotili internetové šoty kandidátov. Politický marketér Oto Kóňa vraví, že Procházka komunikuje v každom z klipov niečo iné.

Posledná séria, kde stojí v pracovni alebo sedí za pracovným stolom s vlajkami a deklamuje heslá, je podľa Kóňu v rozpore s tým, ako sa doteraz prezentoval ako mladý prezident. „Sú veľmi konzervatívne až neprirodzené.“

Neprirodzene podľa Kóňu pôsobí aj to, keď Procházka jeden zo šotov ukončí v angličtine, v ďalšom parafrázuje Karla Schwarzenberga, známeho heslom „hlásim sa do služby“.

Kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Branislav Bezák hovorí, že Procházka posolstvo silného prezidenta naplnil, ale pôsobí až príliš seriózne. „Stráca to ľahkosť.“

Kňažko má odžité

Vizuálne silný šot má Milan Kňažko, ktorý na fotografiách pripomína august 1968, svoju účasť na nežnej revolúcii, no aj bozky Roberta Fica so Štefanom Harabinom.

Ako jediný v krátkych šotoch odkazuje na protikandidátov, okrem Fica aj na Kisku sloganom O mne viete všetko.

„Šot ukazuje výhodu, že je najstarší. Má dosť odžité na to, aby ukázal morálne postoje a skúsenosti viesť krajinu,“ hodnotí Bezák. Kóňa z fotografií cíti aj emócie.

Kiska s anjelom

Výraznejšie sa vo videách posunul aj Andrej Kiska. Od kreslených šotov o tradičných politikoch prešiel k jasnému odkazu na Dobrého anjela. Pred divákom sa striedajú fotografie Kisku s deťmi a rodinami a heslo „Srdce, rozum, charakter“.

„Je tam jasný odkaz v tom, že pozná problémy ľudí. Úspešne ich riešil ako podnikateľ a zakladateľ Dobrého anjela,“ hovorí Kóňa.

V samostatných videách sa zaň postavili aj osobnosti ako herečka Anna Šišková či hokejový tréner Ján Filc.

Pavol Hrušovský má zasa iba videá, na ktorých ho podporujú osobnosti.

Fico je strohejší

K strohému štátnickému videu prešiel na záver kampane aj premiér Robert Fico. Na fotografiách v rámčekoch sa ukazuje so zahraničnými lídrami, znie mikrofonický hlas a Fico sám na záver zopakuje svoj slogan Pripravený pre ľudí.

Odborníci hovoria, že vizuálne je šot pomerne slabý, no môže byť pre niektorých dôkazom, že má kontakty a je teda pripravený viesť krajinu.

Ficove šoty sa výrazne posunuli napríklad od roku 2002, keď imitoval reklamy na čistiace prostriedky a hovoril aj o nezodpovednom raste rómskej populácie.

Fico sa teraz počas kampane ukázal na videách zrejme v najviac polohách.

Pozornosť na seba strhol rozhovorom o katolíckom detstve, keď volal ľudí na futbal pod heslom Kopnite si do Fica, aj keď ho z Anglicka podporil futbalista Martin Škrtel.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 170
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 260
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 047
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 802
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 353
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 605

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Domov

Kiska vystúpi v mexickom parlamente, prevezme si kľúč od hlavného mesta

Ide o prvú štátnu návštevu slovenského prezidenta v Mexiku.

Domov

NAKA zasahovala v dvoch výrobniach pervitínu, zadržala ľudí aj drogu

Za výrobu pervitínu hrozí trest od troch do 25 rokov.

Domov

Bugár: Je dojímavé, ako Matovič objavil Maďarov na Slovensku

Tvrdí, že spolupracovať s SMK by sa mal Matovič snažiť kvôli juhu Slovenska.

Domov

Vo viacerých okresoch platí výstraha pred snehovými jazykmi a závejmi

Varovanie platí od 20. hodiny do pondelňajšieho popoludnia.