Šéf Procházkovej kampane: Fica to dobehne, ľudia nie sú hlúpi

Prezidentskému kandidátovi Radoslavovi Procházkovi riadil kampaň len 27-ročný MARTIN DUBÉCI.

Martin Dubéci (27) vyštudoval politológiu v Brne a London School of Economics, pracoval ako poradca podpredsedníčky parlamentu Eriky Jurinovej z OĽaNO.(Zdroj: SME – Vladimír Šimíček)

O Ficovej taktike pred druhým kolom hovorí, že je toxická a môže ho dobehnúť.

Ktorému z kandidátov najviac pomohla k výsledkom v prvom kole jeho kampaň?

„To sa nedá jednoznačne povedať, ale myslím, že Kiskovi a Procházkovi. Z rôznych dôvodov. Myslím, že Procházkova kampaň bola urobená takticky dobre a dobrý bol aj jej obsah. Kiskovmu štábu treba nechať to, že remeselne majú veľmi pekne urobené reklamy, či už to bol šot, alebo veci na Facebooku.“

Ak by som mal používať reklamný slovník, aký bol Radoslav Procházka produkt?

„Páčilo sa mi na ňom, ale aj na Kiskovi či Kňažkovi, že v kampani jasne pomenovali, akú politiku predstavujú. Procházka dokázal ľuďom povedať, že jeho kandidatúra je o generačnej výmene a aktívnej službe, prosto že prichádza výkonný mladý politik. Kňažkova kampaň bola o poslednej poklone novembru 1989 a návrate k jeho hodnotám, Kiska sa zase jasne vymedzil voči tradičným politikom a predstavoval sa ako nepolitický politik, ktorý príde do systému a urobí v ňom poriadok. Všetkým trom kampaniam sa podarilo jednoducho hovoriť to, čo chceli, aby si ľudia o ich kandidátovi mysleli. Je druhá vec, koľko ľudí nakoniec prilákali k urnám, ale keď sa vrátim k Procházkovi, produkt bol zadefinovaný tak, ako sme chceli.“

Každý kandidát má plusy aj mínusy. Snažili ste sa nejaké Procházkove slabiny v kampani potlačiť?

„Samozrejme, že sa človek snaží niektoré veci nezdôrazňovať. Ale o tom naša robota vo volebnom štábe nebola. Úlohou tímu bolo hlavne odbremeniť kandidáta od technických a prevádzkových vecí kampane, aby sa mohol venovať tomu, čomu sa venovať má – a to je hovoriť k voličom, či už cez médiá, alebo v priamom kontakte v teréne. My sme mu mali hlavne robiť servis.“

[content type="avizo-clanok" id="7147133" title="Píše politológ Jozef Bátora:" url-type="sme-article"]Radoslav Procházka jasne vyjadril potrebu „politickej politiky“ a uspel[/content]

O čom teda bola vaša práca? Čo vlastne robí šéf prezidentskej kampane?

„Myslím, že v každom štábe to bolo inak. Patrí sa povedať, že náš tím bol veľmi malý, viac založený na mladých ľuďoch, nadšencoch a dobrovoľníkov než na nejakých profesionálnych marketingových konzultantoch, ktorí prídu a odídu. Ani ja som nikdy v reklame nerobil. Štáb sa staral o kontakt s médiami, sociálne siete, organizovanie stretnutí s občanmi, administratívu kampane a venovali sme sa aj politickej stratégii, čiže rozmýšľali sme nad tým, ako všetko do seba zapadá. Ja som bol v tomto všetkom čiastočne zapojený priamo, napríklad s niektorými novinármi som sa bavil skôr ja než Marie Stracenská, ktorá bola hovorkyňou, na zvyšok som skôr dohliadal a potom prediskutovával s Radom Procházkom.“

Ako vyzeral váš deň?

„Vedenie kampane je normálna práca, do ktorej človek chodí pol roka. Ráno o deviatej sme mávali jednu výživnú poradu, o piatej popoludní často druhú. Stále musíte vedieť, kde kandidát je, čo ho v ten deň čaká a tri dni dopredu rozmýšľate, čo bude ďalej.“

Procházka finišoval kampaň so sloganom „silný prezident chráni ľudí“. Komu zišiel na um?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 547
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 828
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 751
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 979
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 964
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 673
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 111
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 989
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 687
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 352

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Odborníčka: Drogovo závislých ani po rokoch neubúda

Pomáhať závislým od drog môže byť celkom jednoduché. Niekedy stačí sa porozprávať a dať im najavo, že ich život má zmysel.

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

Štátna poisťovňa chce obmedziť liečbu pre ľudí, ktorí strácajú zrak

Všeobecná zdravotná poisťovňa je v niekoľkomiliónovej strate. Šetriť plánuje aj tak, že bude pacientom liečiť iba jedno oko, aj to neskôr a iba dva roky. Sama sa tak plánuje uzdraviť.

Hrnko si vie predstaviť sprísnenie podmienok na odvolávanie premiéra

Poslanec z SNS hovoril o analógii z Weimarskou republikou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop