SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Šéf Procházkovej kampane: Fica to dobehne, ľudia nie sú hlúpi

Prezidentskému kandidátovi Radoslavovi Procházkovi riadil kampaň len 27-ročný MARTIN DUBÉCI.

Martin Dubéci (27) vyštudoval politológiu v Brne a London School of Economics, pracoval ako poradca podpredsedníčky parlamentu Eriky Jurinovej z OĽaNO.Martin Dubéci (27) vyštudoval politológiu v Brne a London School of Economics, pracoval ako poradca podpredsedníčky parlamentu Eriky Jurinovej z OĽaNO.(Zdroj: SME – Vladimír Šimíček)

O Ficovej taktike pred druhým kolom hovorí, že je toxická a môže ho dobehnúť.

Ktorému z kandidátov najviac pomohla k výsledkom v prvom kole jeho kampaň?

„To sa nedá jednoznačne povedať, ale myslím, že Kiskovi a Procházkovi. Z rôznych dôvodov. Myslím, že Procházkova kampaň bola urobená takticky dobre a dobrý bol aj jej obsah. Kiskovmu štábu treba nechať to, že remeselne majú veľmi pekne urobené reklamy, či už to bol šot, alebo veci na Facebooku.“

Ak by som mal používať reklamný slovník, aký bol Radoslav Procházka produkt?

Článok pokračuje pod video reklamou

„Páčilo sa mi na ňom, ale aj na Kiskovi či Kňažkovi, že v kampani jasne pomenovali, akú politiku predstavujú. Procházka dokázal ľuďom povedať, že jeho kandidatúra je o generačnej výmene a aktívnej službe, prosto že prichádza výkonný mladý politik. Kňažkova kampaň bola o poslednej poklone novembru 1989 a návrate k jeho hodnotám, Kiska sa zase jasne vymedzil voči tradičným politikom a predstavoval sa ako nepolitický politik, ktorý príde do systému a urobí v ňom poriadok. Všetkým trom kampaniam sa podarilo jednoducho hovoriť to, čo chceli, aby si ľudia o ich kandidátovi mysleli. Je druhá vec, koľko ľudí nakoniec prilákali k urnám, ale keď sa vrátim k Procházkovi, produkt bol zadefinovaný tak, ako sme chceli.“

Každý kandidát má plusy aj mínusy. Snažili ste sa nejaké Procházkove slabiny v kampani potlačiť?

„Samozrejme, že sa človek snaží niektoré veci nezdôrazňovať. Ale o tom naša robota vo volebnom štábe nebola. Úlohou tímu bolo hlavne odbremeniť kandidáta od technických a prevádzkových vecí kampane, aby sa mohol venovať tomu, čomu sa venovať má – a to je hovoriť k voličom, či už cez médiá, alebo v priamom kontakte v teréne. My sme mu mali hlavne robiť servis.“

[content type="avizo-clanok" id="7147133" title="Píše politológ Jozef Bátora:" url-type="sme-article"]Radoslav Procházka jasne vyjadril potrebu „politickej politiky“ a uspel[/content]

O čom teda bola vaša práca? Čo vlastne robí šéf prezidentskej kampane?

„Myslím, že v každom štábe to bolo inak. Patrí sa povedať, že náš tím bol veľmi malý, viac založený na mladých ľuďoch, nadšencoch a dobrovoľníkov než na nejakých profesionálnych marketingových konzultantoch, ktorí prídu a odídu. Ani ja som nikdy v reklame nerobil. Štáb sa staral o kontakt s médiami, sociálne siete, organizovanie stretnutí s občanmi, administratívu kampane a venovali sme sa aj politickej stratégii, čiže rozmýšľali sme nad tým, ako všetko do seba zapadá. Ja som bol v tomto všetkom čiastočne zapojený priamo, napríklad s niektorými novinármi som sa bavil skôr ja než Marie Stracenská, ktorá bola hovorkyňou, na zvyšok som skôr dohliadal a potom prediskutovával s Radom Procházkom.“

Ako vyzeral váš deň?

„Vedenie kampane je normálna práca, do ktorej človek chodí pol roka. Ráno o deviatej sme mávali jednu výživnú poradu, o piatej popoludní často druhú. Stále musíte vedieť, kde kandidát je, čo ho v ten deň čaká a tri dni dopredu rozmýšľate, čo bude ďalej.“

Procházka finišoval kampaň so sloganom „silný prezident chráni ľudí“. Komu zišiel na um?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3DD3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3DD3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 937
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 626
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 189
  4. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 10 979
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 281
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 758
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 141
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 906
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 694
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 7 439

Hlavné správy zo Sme.sk

Tom Nicholson
Podcast Dobré Ráno
Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.

V Gorile počuť šušťanie bankoviek aj stretnutia, ktoré spis nespomína

Nahrávka korešponduje so spisom zverejneným pred ôsmimi rokmi.

Ústredné postavy internetového spisu Gorila: Jaroslav Haščák, partner skupiny Penta, Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku za SDKÚ a Jirko Malchárek, bývalý minister hospodárstva za ANO.

Neprehliadnite tiež

Tom Nicholson
Podcast Dobré Ráno

Pre vyhrážanie ho zavreli, potom prepustili. Obaja manželia sú mŕtvi

V Považskej Teplej mal muž zavraždiť manželku. Obyvatelia hovoria o obrovskej tragédii.

Dom, v ktorom sa stala tragédia.
Ilustračné foto.