Šéf Procházkovej kampane: Fica to dobehne, ľudia nie sú hlúpi

Prezidentskému kandidátovi Radoslavovi Procházkovi riadil kampaň len 27-ročný MARTIN DUBÉCI.

Martin Dubéci (27) vyštudoval politológiu v Brne a London School of Economics, pracoval ako poradca podpredsedníčky parlamentu Eriky Jurinovej z OĽaNO.(Zdroj: SME – Vladimír Šimíček)

O Ficovej taktike pred druhým kolom hovorí, že je toxická a môže ho dobehnúť.

Ktorému z kandidátov najviac pomohla k výsledkom v prvom kole jeho kampaň?

„To sa nedá jednoznačne povedať, ale myslím, že Kiskovi a Procházkovi. Z rôznych dôvodov. Myslím, že Procházkova kampaň bola urobená takticky dobre a dobrý bol aj jej obsah. Kiskovmu štábu treba nechať to, že remeselne majú veľmi pekne urobené reklamy, či už to bol šot, alebo veci na Facebooku.“

Ak by som mal používať reklamný slovník, aký bol Radoslav Procházka produkt?

Článok pokračuje pod video reklamou

„Páčilo sa mi na ňom, ale aj na Kiskovi či Kňažkovi, že v kampani jasne pomenovali, akú politiku predstavujú. Procházka dokázal ľuďom povedať, že jeho kandidatúra je o generačnej výmene a aktívnej službe, prosto že prichádza výkonný mladý politik. Kňažkova kampaň bola o poslednej poklone novembru 1989 a návrate k jeho hodnotám, Kiska sa zase jasne vymedzil voči tradičným politikom a predstavoval sa ako nepolitický politik, ktorý príde do systému a urobí v ňom poriadok. Všetkým trom kampaniam sa podarilo jednoducho hovoriť to, čo chceli, aby si ľudia o ich kandidátovi mysleli. Je druhá vec, koľko ľudí nakoniec prilákali k urnám, ale keď sa vrátim k Procházkovi, produkt bol zadefinovaný tak, ako sme chceli.“

Každý kandidát má plusy aj mínusy. Snažili ste sa nejaké Procházkove slabiny v kampani potlačiť?

„Samozrejme, že sa človek snaží niektoré veci nezdôrazňovať. Ale o tom naša robota vo volebnom štábe nebola. Úlohou tímu bolo hlavne odbremeniť kandidáta od technických a prevádzkových vecí kampane, aby sa mohol venovať tomu, čomu sa venovať má – a to je hovoriť k voličom, či už cez médiá, alebo v priamom kontakte v teréne. My sme mu mali hlavne robiť servis.“

[content type="avizo-clanok" id="7147133" title="Píše politológ Jozef Bátora:" url-type="sme-article"]Radoslav Procházka jasne vyjadril potrebu „politickej politiky“ a uspel[/content]

O čom teda bola vaša práca? Čo vlastne robí šéf prezidentskej kampane?

„Myslím, že v každom štábe to bolo inak. Patrí sa povedať, že náš tím bol veľmi malý, viac založený na mladých ľuďoch, nadšencoch a dobrovoľníkov než na nejakých profesionálnych marketingových konzultantoch, ktorí prídu a odídu. Ani ja som nikdy v reklame nerobil. Štáb sa staral o kontakt s médiami, sociálne siete, organizovanie stretnutí s občanmi, administratívu kampane a venovali sme sa aj politickej stratégii, čiže rozmýšľali sme nad tým, ako všetko do seba zapadá. Ja som bol v tomto všetkom čiastočne zapojený priamo, napríklad s niektorými novinármi som sa bavil skôr ja než Marie Stracenská, ktorá bola hovorkyňou, na zvyšok som skôr dohliadal a potom prediskutovával s Radom Procházkom.“

Ako vyzeral váš deň?

„Vedenie kampane je normálna práca, do ktorej človek chodí pol roka. Ráno o deviatej sme mávali jednu výživnú poradu, o piatej popoludní často druhú. Stále musíte vedieť, kde kandidát je, čo ho v ten deň čaká a tri dni dopredu rozmýšľate, čo bude ďalej.“

Procházka finišoval kampaň so sloganom „silný prezident chráni ľudí“. Komu zišiel na um?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3DD3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3DD3 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 175
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 14 616
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 705
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 13 201
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 643
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 296
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 057
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 311
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 399

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Matúša Krčmárika

Nemusí to vyzerať ako brexit

Odísť z Únie sa dá aj nenápadne. Ako v krajinách Visegrádu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Mala by nás misia z Bruselu urážať?

Keby nebolo zanedbaného Maďarska, okolo našich pomerov by nik nesnoril.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kúpiť lístky na hokej cez web? Nemožné

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Rezort školstva zaplatil pokutu za Infovek 2 a rozbieha Edunet

Edunet by malo využívať predbežne 6 343 škôl.

Na modernizáciu samospráv dá Saková takmer päť miliónov eur

Projekt má vytvoriť podmienky na zavádzanie tzv. nového komunálneho manažmentu.

Prezident Kiska vyzval mladých debatérov na zapájanie sa do verejnej debaty

Jugend debattiert je jedinou debatnou súťažou v nemečine v krajinách strednej a východnej Európy.