Baťo: O postupe Kisku rozhodli emisie a neútočenie

Keď som v kampani začínal, bili sme sa o druhé miesto s Pavlom Hrušovským, spomína Baťo

Rado Baťo pracoval ako šéfredaktor Trendu, neskôr ako komentátor SME. V roku 2010 sa stal hovorcom premiérky Ivety Radičovej.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

Prerobiť niekoho vo volebnej kampani sa nedá, hovorí šéf volebného štábu Andreja Kisku RADO BAŤO.

Do tímu Andreja Kisku ste vstúpili koncom októbra. Kto viedol kampaň dovtedy?

„Radil sa s najbližšími spolupracovníkmi z Popradu, ktorí s ním sedeli roky v kancelárii, či už z Dobrého anjela, alebo z firiem ako Finančná hitparáda.“

Fico sa v kampani venoval aj vášmu volebnému tímu. Kisku cez neho spájal s SDKÚ a dokonca s Gorilou. Ako tento tím vznikol?

„S Andrejom sa poznáme deväť rokov, z toho osem sme kamaráti. O prezidentskej kampani sme sa pri náhodných stretnutiach rozprávali ešte v čase, keď o kandidatúre len uvažoval. Vlani v septembri ma oslovil, aby sme prestali o kampani len rozprávať pri káve, ale začali aj spolupracovať. Ja som politický človek celý svoj profesionálny život a táto ponuka ma zlákala. Rozprával som sa o tom so svojimi dlhoročnými priateľmi a nakoniec z toho vznikol tím štyroch ľudí.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako je to s napojením na SDKÚ?

„Zo strany Roberta Fica to bola snaha onálepkovať Kisku ako opozičného kandidáta. Nikto z nás, samozrejme, nemá nič so spisom Gorila. Bol to iba ďalší z pokusov Andreja do niečoho namočiť, ale bol to výstrel do tmy.“

V akom stave bola v tom čase Kiskova kampaň, ktorú viedol už rok?

„Mal za sebou bilbordovú kampaň na podporu zbierania podpisov na prezidentskú kandidatúru. Urobil vtedy dobré rozhodnutie, lebo značky, ktoré vybudoval, či už spoločnosti, alebo Dobrý anjel, boli známe, ale ako osobu ho poznali len v užších kruhoch. My sme do toho vstúpili niekoľko týždňov pred ostrým štartom kampane, keď sa ukazovalo, kto všetko budú protikandidáti a čakalo sa, kedy oznámi kandidatúru aj premiér. Andrej vtedy nebol napriek kampani nijako politicky zadefinovaný, a to bola naša práca. Vytýčiť priestor, kde môže nájsť svojich voličov a udržať si ich.“

Na čom ste museli zapracovať najviac, aby ste jeho kampaň reštartovali?

„V tom čase ešte neboli relevantné prieskumy, stále sa v nich objavovali aj mená ako Radičová, Bezák či Šťastný. V novembri sme začínali zo štartovacej pozície, kde sa Andrej bil o druhé miesto s Pavlom Hrušovským a Radom Procházkom. Viacerí mali na rozdiel od Andreja jasne definovaných voličov a my sme potrebovali nájsť politický priestor. Nájsť publikum, ktoré oslovíme programom aj komunikáciou.“

Aké to bolo publikum?

„Andrej ako nový človek v politike nemal tradičných voličov, o ktorých sa môže oprieť ako o základňu a cez kampaň už len naberať nových. Musel si získať voličov od gruntu a pripútať si ich. Snažili sme sa o to definovaním témy, že hlavnou protiváhou Ficovi nebudú tradiční politici, ale práve nestranícky a nezávislý Andrej Kiska. Koalícia týchto voličov je mimoriadne pestrá. Pre časť voličov bol dôležitý faktor novosti, výhodu pre neho bol aj silný životný príbeh, z ktorého sa dali vyvodzovať jeho politické názory, ktoré mohli okrem nevoličov osloviť aj voličov tradičných strán.“

Prečo sa Kiska začiatkom roka v prieskumoch odpútal od ostatných?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3DET na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3DET na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Will Slovakia stay at the forefront of a technology?
  2. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  3. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  4. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  5. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  6. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  7. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  8. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  9. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  10. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 543
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 291
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 738
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 410
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 121
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 601
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 213
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 205
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 650
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 157

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Fukatscha

Futbalová bitka? Vraj je to neodolateľné vzrušenie

Prečo sa futbaloví fanúšikovia bijú a hokejoví spoločne zabávajú.

ŽENA

Etnologička: Aj na slovenskej dedine boli panny len na oko

O predstieraných, posvätných aj starých pannách rozpráva Tatiana Bužeková.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Slimák záhradný sa dokáže oplodniť sám, no musí byť v strese

Aké je slimačie tempo? Z Prešova do Košíc by sa ulitník plazil desať mesiacov.

O dôchodkovom strope sa rozhodne až v septembri, Smer potrebuje čas

Výhrady k návrhu má nielen opozícia, ale aj Modt-Híd, Smer chce priestor na rokovania.

Bývalý boss Borža chce na slobodu. Súd mu pošle psychológa

Za tri vraždy dostal 23 rokov. Tvrdí, že sa polepšil.

Ochranári žiadajú zrušenie dotácií na spaľovanie drevnej štiepky

Návrh upozorňuje na odlesňovanie Slovenska s cieľom čerpať čo najviac dotácií.

Nad Bojnicami vyrastá nová unikátna turistická atrakcia (+FOTO)

Vyhliadková veža návštevníkom ponúkne prekrásny výhľad na hornú Nitru.