Baťo: O postupe Kisku rozhodli emisie a neútočenie

Keď som v kampani začínal, bili sme sa o druhé miesto s Pavlom Hrušovským, spomína Baťo

Rado Baťo pracoval ako šéfredaktor Trendu, neskôr ako komentátor SME. V roku 2010 sa stal hovorcom premiérky Ivety Radičovej.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

Prerobiť niekoho vo volebnej kampani sa nedá, hovorí šéf volebného štábu Andreja Kisku RADO BAŤO.

Do tímu Andreja Kisku ste vstúpili koncom októbra. Kto viedol kampaň dovtedy?

„Radil sa s najbližšími spolupracovníkmi z Popradu, ktorí s ním sedeli roky v kancelárii, či už z Dobrého anjela, alebo z firiem ako Finančná hitparáda.“

Fico sa v kampani venoval aj vášmu volebnému tímu. Kisku cez neho spájal s SDKÚ a dokonca s Gorilou. Ako tento tím vznikol?

„S Andrejom sa poznáme deväť rokov, z toho osem sme kamaráti. O prezidentskej kampani sme sa pri náhodných stretnutiach rozprávali ešte v čase, keď o kandidatúre len uvažoval. Vlani v septembri ma oslovil, aby sme prestali o kampani len rozprávať pri káve, ale začali aj spolupracovať. Ja som politický človek celý svoj profesionálny život a táto ponuka ma zlákala. Rozprával som sa o tom so svojimi dlhoročnými priateľmi a nakoniec z toho vznikol tím štyroch ľudí.“

Ako je to s napojením na SDKÚ?

„Zo strany Roberta Fica to bola snaha onálepkovať Kisku ako opozičného kandidáta. Nikto z nás, samozrejme, nemá nič so spisom Gorila. Bol to iba ďalší z pokusov Andreja do niečoho namočiť, ale bol to výstrel do tmy.“

V akom stave bola v tom čase Kiskova kampaň, ktorú viedol už rok?

„Mal za sebou bilbordovú kampaň na podporu zbierania podpisov na prezidentskú kandidatúru. Urobil vtedy dobré rozhodnutie, lebo značky, ktoré vybudoval, či už spoločnosti, alebo Dobrý anjel, boli známe, ale ako osobu ho poznali len v užších kruhoch. My sme do toho vstúpili niekoľko týždňov pred ostrým štartom kampane, keď sa ukazovalo, kto všetko budú protikandidáti a čakalo sa, kedy oznámi kandidatúru aj premiér. Andrej vtedy nebol napriek kampani nijako politicky zadefinovaný, a to bola naša práca. Vytýčiť priestor, kde môže nájsť svojich voličov a udržať si ich.“

Na čom ste museli zapracovať najviac, aby ste jeho kampaň reštartovali?

„V tom čase ešte neboli relevantné prieskumy, stále sa v nich objavovali aj mená ako Radičová, Bezák či Šťastný. V novembri sme začínali zo štartovacej pozície, kde sa Andrej bil o druhé miesto s Pavlom Hrušovským a Radom Procházkom. Viacerí mali na rozdiel od Andreja jasne definovaných voličov a my sme potrebovali nájsť politický priestor. Nájsť publikum, ktoré oslovíme programom aj komunikáciou.“

Aké to bolo publikum?

„Andrej ako nový človek v politike nemal tradičných voličov, o ktorých sa môže oprieť ako o základňu a cez kampaň už len naberať nových. Musel si získať voličov od gruntu a pripútať si ich. Snažili sme sa o to definovaním témy, že hlavnou protiváhou Ficovi nebudú tradiční politici, ale práve nestranícky a nezávislý Andrej Kiska. Koalícia týchto voličov je mimoriadne pestrá. Pre časť voličov bol dôležitý faktor novosti, výhodu pre neho bol aj silný životný príbeh, z ktorého sa dali vyvodzovať jeho politické názory, ktoré mohli okrem nevoličov osloviť aj voličov tradičných strán.“

Prečo sa Kiska začiatkom roka v prieskumoch odpútal od ostatných?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3DET na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3DET na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 071
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 509
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 230
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 987
  5. Kam do tepla v januári? 1 743
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 532
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 243
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 837

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Vo firme Embraco už podpísali kolektívnu zmluvu

Zamestnancom navýšia tento rok platy o 11 percent vrátane bonusov.

V kauze podnikateľa Štefana Duča vypočuli dvoch svedkov

Podľa súdu sa mal dopustiť podvodu pri dotácii vo výške viac ako 5,3 milióna eur.

Vznikla webová aplikácia, ktorá prináša informácie o majetku politikov

Na prvom mieste rebríčka sa v počte nehnuteľností umiestnil Zsolt Simon.