Bratislava 3. novembra (TASR) - Pracovníci bezplatnej telefónnej linky Nezábudka zriadenej s cieľom poskytnúť informácie ľuďom so psychickými ťažkosťami si od volajúcich detí vypočujú aj nadávky.
Hoci sa na linku obracajú ľudia čoraz viacej, asi v osemdesiatich percentách telefonátov dochádza k zneužívaniu tým, že si deti robia "srandu", uviedol pre TASR operátor linky Nezábudka. Často sa stáva, že deti vo veku približne sedem až pätnásť rokov pracovníkom linky škaredo vynadajú. Zneužívanie zo strany detí sa začalo po tom, čo Liga za duševné zdravie (LDZ) rozbehla v médiách reklamnú kampaň o linke Nezábudka, konštatoval operátor linky. "To je tá negatívna stránka reklamy," poznamenáva. Majú tiež prípady, keď volajúci hneď položí telefón alebo sa spýta, či sa dovolal na erotickú linku. K zneužívaniu však nedochádza len zo strany detí, ale svoj podiel na tom majú aj dospelí, uviedla pracovníčka linky.
Na Nezábudku volajú ľudia s celou škálou problémov v oblasti duševného zdravia, či už sú to depresie, zvládanie rozvodov, problémy s resocializáciou u dlhodobo nezamestnaných, závislosti, gamblerstvo alebo partnerské problémy, ale i mnohé ďalšie, uviedol operátor. Linka, ktorú 17. októbra rozbehla LDZ, funguje ako dispečing s celoslovenskou pôsobnosťou. Na bezplatnom čísle 0800 11 00 22 dvaja bývalí pacienti poskytnú volajúcim kontakt na odbornú pomoc, či už psychológa, psychiatra, terapeuta alebo linku dôvery.
Občanom bude linka k dispozícii od novembra o štyri hodiny dlhšie, a to v pracovných dňoch od 8 do 20 hodiny.