Priznané peniaze na kampaň nesedia, tvrdia odborníci

Odborníci na médiá a reklamu sa v odhadoch na ceny kampaní väčšinou zhodli. Čísla sú podľa nich nízke.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Náklady na kampaň, ktoré priznali hlavní prezidentskí kandidáti, nie sú reálne, zhodujú sa traja oslovení mediálni a reklamní odborníci.

Radoslav Procházka a Andrej Kiska podľa nich museli niekoľkonásobne prekročiť zatiaľ deklarované sumy. Robert Fico zatiaľ náklady na kampaň nezverejnil.

Najdlhšiu kampaň mal víťaz volieb Kiska, začal už v roku 2012. Ku koncu februára priznal zo všetkých kandidátov najvyššie náklady 350-tisíc eur a aj najviac bilbordov, až 1500.

Presné náklady musia ešte vyúčtovať, Kiskov tím odhady komentovať nechcel.

Poslanec Juraj Miškov z Novy, ktorý riadil a vlastnil reklamnú agentúru, hovorí, že to môže byť až milión eur.

Politický marketér Oto Kóňa a šéf kampane Milana Kňažka Martin Lengyel odhadujú, že Kiska mohol minúť až dva milióny eur. „Ak niekto povie, že za 370-tisíc urobil kampaň, tak to nikto nemôže brať vážne,“ vraví Lengyel.

Fico bol všade

Odborný odhad
  • Andrej Kiska: jeden až dva milióny eur;
  • Robert Fico: dva až dva a pol milióna eur;
  • Radoslav Procházka: 500-­ až 800-­tisíc eur;
  • Milan Kňažko: 200-­tisíc.

Fico mohol podľa Kóňu a Miškova na voľby minúť asi dva milióny eur, Lengyel si myslí, že ešte o pol milióna viac. „Premiér mal najsilnejšiu a najmasívnejšiu kampaň,“ hovorí Miškov.

Smer tvrdí, že ju platili len zo straníckej pokladnice. Zatiaľ nechcú povedať ani koľko mal Fico reklamných plôch.

Premiér v kampani absolvoval aj niekoľko tradičných osláv Smeru k MDŽ. Veľký míting v NTC mohol podľa informácií SME iba na nájomnom stáť šesťtisíc eur.

Od 500 do 1100 bilbordov priznával počas kampane Procházka. Šéf jeho tímu Martin Dubéci tvrdí, že minuli okolo 250-tisíc eur, ale stále robia audit.

Lengyel sa domnieva, že to mohlo byť až okolo 800-tisíc eur. „Najviac minul na bilbordy a iné tlačené plochy, mohlo to byť okolo pol milióna eur,“ tvrdí Kóňa.

Miškov zase odhaduje výdavky od 600­- do 700-tisíc eur.

Najnižšie náklady zverejnil Kňažko, asi iba 160-tisíc eur. V nich je napríklad 416 bilbordov. Odborníci odhadujú iba mierne vyššie náklady, asi o 40-­tisíc eur.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  2. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  3. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  4. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  5. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  6. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  7. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  8. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  9. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  10. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 516
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 099
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 166
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 290
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 091
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 651
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 263
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 100
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 794
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 826

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéfa ÚPN Krajňáka považovali za cuciaka, teraz je pre koalíciu diktátor

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor s českým ministrom financií Andrejom Babišom a zamestnancami, ktorí mali blízko k extrémizmu.

Neprehliadnite tiež

Má anorexiu a 26 kilogramov. Jej manžel je zúfalý, lebo jej nikto nevie pomôcť

Povedali mi, že s takouto diagnózou nepochodíte nikde na Slovensku. Nikto vám ju nezoberie, spomína manžel na reakciu samosprávy.

Kaliňák lákal na byty za symbolické ceny

Asi tretinovú zľavu na byt dostal aj bývalý policajný viceprezident. Jeho nástupca platí v hlavnom meste nájomné 30 eur mesačne.

Langoš sa plnej sily Ústavu pamäti národa nedožil

Prvý predseda Správnej rady Ústavu pamäti národa a bývalý federálny minister vnútra Ján Langoš zahynul v polovici júna-

Petranský sa v ÚPN zabetónoval

Ivan Petranský získal v Ústave pamäti národa niekoľko silných pozícií.