SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Priznané peniaze na kampaň nesedia, tvrdia odborníci

Odborníci na médiá a reklamu sa v odhadoch na ceny kampaní väčšinou zhodli. Čísla sú podľa nich nízke.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Náklady na kampaň, ktoré priznali hlavní prezidentskí kandidáti, nie sú reálne, zhodujú sa traja oslovení mediálni a reklamní odborníci.

Radoslav Procházka a Andrej Kiska podľa nich museli niekoľkonásobne prekročiť zatiaľ deklarované sumy. Robert Fico zatiaľ náklady na kampaň nezverejnil.

Najdlhšiu kampaň mal víťaz volieb Kiska, začal už v roku 2012. Ku koncu februára priznal zo všetkých kandidátov najvyššie náklady 350-tisíc eur a aj najviac bilbordov, až 1500.

Presné náklady musia ešte vyúčtovať, Kiskov tím odhady komentovať nechcel.

Poslanec Juraj Miškov z Novy, ktorý riadil a vlastnil reklamnú agentúru, hovorí, že to môže byť až milión eur.

Politický marketér Oto Kóňa a šéf kampane Milana Kňažka Martin Lengyel odhadujú, že Kiska mohol minúť až dva milióny eur. „Ak niekto povie, že za 370-tisíc urobil kampaň, tak to nikto nemôže brať vážne,“ vraví Lengyel.

Fico bol všade

Odborný odhad
  • Andrej Kiska: jeden až dva milióny eur;
  • Robert Fico: dva až dva a pol milióna eur;
  • Radoslav Procházka: 500-­ až 800-­tisíc eur;
  • Milan Kňažko: 200-­tisíc.

Fico mohol podľa Kóňu a Miškova na voľby minúť asi dva milióny eur, Lengyel si myslí, že ešte o pol milióna viac. „Premiér mal najsilnejšiu a najmasívnejšiu kampaň,“ hovorí Miškov.

Smer tvrdí, že ju platili len zo straníckej pokladnice. Zatiaľ nechcú povedať ani koľko mal Fico reklamných plôch.

Premiér v kampani absolvoval aj niekoľko tradičných osláv Smeru k MDŽ. Veľký míting v NTC mohol podľa informácií SME iba na nájomnom stáť šesťtisíc eur.

Od 500 do 1100 bilbordov priznával počas kampane Procházka. Šéf jeho tímu Martin Dubéci tvrdí, že minuli okolo 250-tisíc eur, ale stále robia audit.

Lengyel sa domnieva, že to mohlo byť až okolo 800-tisíc eur. „Najviac minul na bilbordy a iné tlačené plochy, mohlo to byť okolo pol milióna eur,“ tvrdí Kóňa.

Miškov zase odhaduje výdavky od 600­- do 700-tisíc eur.

Najnižšie náklady zverejnil Kňažko, asi iba 160-tisíc eur. V nich je napríklad 416 bilbordov. Odborníci odhadujú iba mierne vyššie náklady, asi o 40-­tisíc eur.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3DHY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3DHY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 096
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 302
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 929
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 573
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 300
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 114
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 314
  8. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 230
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 209
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 200
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dezinformácie pri epidémii tu už boli. Na konci tiekla krv

Odhaliť sprisahanie dokázal aj opitý zo psej búdy.

Ľudia sa prirodzene báli cholery, ktorá vyčíňala v 19. storočí. Nechápali zmysel hygienických opatrení, ľahko uverili fámam, že za všetkým je sprisahanie pánov, úradníkov, lekárov a lekárnikov - aj krčmárov.

Koronavírus na Slovensku: Riadenie krízy sa podľa Čaputovej nezlepšilo (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 223-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 474 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Prezidentka Zuzana Čaputová.

Zo Slovenska chceli televíznu veľmoc. Dnes už len predávajú pozemky

Plány majiteľov UMC v Novom Meste nad Váhom nevyšli.

Výroba televízorov vo fabrike UMC v Novom Meste nad Váhom.
Petra Vlhová dnes ide obrovský slalom v stredisku Kranjska Gora, sledujte zjazdové lyžovanie - 2. kolo LIVE.

Neprehliadnite tiež

Obavy nie sú na mieste, hovorí Šefčovič o dodávkach vakcín

ÚNia má podľa Šefčoviča zabezpečených 2,3 miliardy vakcín, čo je viac ako Európa potrebuje.

Maroš Šefčovič.
Jahodná počas lockdownu.
Ministerka spravodlivosti SR Mária Kolíková.

Z poslancov OĽaNO sa prednostne očkovať nebude nikto

Ponuku nevyužijú ani poslanci nad 65 rokov či poslanci s chronickým ochorením.

Ilustračná fotografia.