SME
Štvrtok, 9. apríl, 2020 | Meniny má Milena

Kiska počas prezidentskej kampane kričal iba raz

Volebný tím Andreja Kisku odkrýva, ako pripravovali budúceho prezidenta.

Volebný štáb s prezidentom – zľava Adam Znášik, Peter Hajdin, Sergej Michalič a Rado Baťo.Volebný štáb s prezidentom – zľava Adam Znášik, Peter Hajdin, Sergej Michalič a Rado Baťo. (Zdroj: TOMÁŠ HALÁSZ/MONO.SK)

Ako vznikala volebná kampaň budúceho prezidenta Andreja Kisku a ako ju prežíval? Nahliadli sme do zákulisia s členmi víťazného volebného štábu.

BRATISLAVA. Ktorú chvíľu prežíval Andrej Kiska v kampani ako najťažšiu? Člen jeho volebného tímu tridsiatnik Adam Znášik reaguje bez váhania. „Bolo to na jeseň, keď sme do jeho tímu prišli a on zistil, koľko toho ešte neurobil a čo všetko volebná kampaň obnáša.“

Spolumajiteľa reklamnej agentúry Komplot do vznikajúceho volebného tímu prizval jeho šéf a bývalý hovorca premiérky Ivety Radičovej Rado Baťo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci v tom čase mal Andrej Kiska za sebou už rok kampane, v prieskumoch začínal strácať dych.

Budúcemu prezidentovi dovtedy pomáhali najmä priatelia a kolegovia z Popradu, profesionálny tím sa prvýkrát stretol na dvojdňovom sústredení na vidieku až v októbri.

„Zobrali sme si všetky dovtedajšie prieskumy a začali počítať voličov,“ spomína Znášik.

Z dostupných dát rýchlo pochopili, že ak chcú voľby vyhrať, zamerať sa musia na voličov, ktorých nedokážu osloviť klasickí pravicoví kandidáti.

„To sú voliči, ktorí volia, iba keď majú vlastného kandidáta, ktorí majú radi zmenu, alebo sú sklamaní z politikov. Veľká časť z nich boli ženy,“ hovorí Znášik.

[content type="avizo-clanok" id="7159098" url-type="sme-article" title="Pozrite si obrazovú reportáž z Kiskovej kampane" img=""][/content]

Téma kampane

Z počtov im vyšlo, že takýchto voličov by mohli pritiahnuť 300- až 350-tisíc. „Druhá úloha bola neurobiť nič také, čo by mohlo popudiť hodnotovo ukotvených stredopravých voličov.“

Aby dokázali presvedčiť dostatok voličov z oboch skupín, pokúsili sa voľbám určiť tému. „Prišli sme s posolstvom, aby jedna strana neovládla celý štát a aby prezident opäť vytvoril zdravú protiváhu vláde,“ vraví Baťo.

Ako by sa tieto témy mali komunikovať s voličmi, zisťoval Kiskov štáb pomocou kvantitatívnych prieskumov a focusových skupín. Tie zorganizovali tri, agentúra Focus vždy vytypovala dve osemčlenné skupiny v Bratislave, Prešove a na strednom Slovensku.

„V jednej skupine boli presvedčení voliči Andreja Kisku a v druhej ľudia, ktorí ho nevylučovali,“ spomína Baťo. Obe skupiny sa zhodli najmä na jednom: nechceli konfliktného prezidenta.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3DNC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3DNC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Originálne ochranné rúško pre každého!
  2. Prečo by ste mali prestať kosiť? Lebo budete mať krajší trávnik
  3. Krížovky nielen na veľkonočné lúštenie
  4. Denník SME s rúškom na ochranu tváre len za 2,90 €
  5. Vo VÚB si odložíte splátky až na 9 mesiacov
  6. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho
  7. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace
  8. Garancia účtov zadarmo a milión eur na boj s koronavírusom
  9. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší?
  10. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami
  1. Prečo vás raz GPS modul v autokamere zachráni...
  2. Nadácia Orange navýši Fond pomoci o ďalších 100 000 eur
  3. O2 Športová akadémia Mateja Tótha spúšťa Telesnú na doma
  4. Originálne ochranné rúško pre každého!
  5. BILLA venovala seniorom potravinové balíčky
  6. Prečo by ste mali prestať kosiť? Lebo budete mať krajší trávnik
  7. Krížovky nielen na veľkonočné lúštenie
  8. Denník SME s rúškom na ochranu tváre len za 2,90 €
  9. Sú vaše deti teraz viac na nete?Zoberte ich na www.detinanete.sk
  10. Pri kúpe klimatizácie sa oplatí poznať aj druhý názor
  1. Prečo by ste mali prestať kosiť? Lebo budete mať krajší trávnik 29 097
  2. 5 rád, ako si ochrániť úspory, keď padajú trhy 27 541
  3. Vláda biznismenov: Ako podnikali Matovič, Kollár a ďalší? 25 656
  4. Čistili koberce, pestovali uhorky. Prerazili až s tekvicami 18 573
  5. Mimoriadna akcia na predplatné 3+3 mesiace 18 571
  6. Pomáhal v Prešove, pomáha aj teraz, koronakríza zasiahla aj jeho 16 652
  7. Pľúcne ventilátory zo stieračov na nový Leon. Skvelý nápad SEAT! 15 834
  8. Safari v Afrike: Vidieť divé zvieratá je ohromný zážitok 13 074
  9. Zarábať na poklese trhov nie je zložité. Čo treba robiť? 12 139
  10. Denník SME s rúškom na ochranu tváre len za 2,90 € 12 044

Neprehliadnite tiež

Ako sa koronavírus šíri na Slovensku (mapa)

Údaje pochádzajú z Národného centra zdravotníckych informácií.

Predseda vlády SR Igor Matovič.

Na Slovensku pribudlo 19 prípadov nákazy koronavírusom

V laboratóriách otestovali 1690 vzoriek.

Minister zdravotníctva SR Marek Krajčí.
Obžalovaný Marian Kočner debatuje so svojim obhajcom Marekom Parom.