Kiska počas prezidentskej kampane kričal iba raz

Volebný tím Andreja Kisku odkrýva, ako pripravovali budúceho prezidenta.

Volebný štáb s prezidentom – zľava Adam Znášik, Peter Hajdin, Sergej Michalič a Rado Baťo.(Zdroj: TOMÁŠ HALÁSZ/MONO.SK)

Ako vznikala volebná kampaň budúceho prezidenta Andreja Kisku a ako ju prežíval? Nahliadli sme do zákulisia s členmi víťazného volebného štábu.

BRATISLAVA. Ktorú chvíľu prežíval Andrej Kiska v kampani ako najťažšiu? Člen jeho volebného tímu tridsiatnik Adam Znášik reaguje bez váhania. „Bolo to na jeseň, keď sme do jeho tímu prišli a on zistil, koľko toho ešte neurobil a čo všetko volebná kampaň obnáša.“

Spolumajiteľa reklamnej agentúry Komplot do vznikajúceho volebného tímu prizval jeho šéf a bývalý hovorca premiérky Ivety Radičovej Rado Baťo.

Hoci v tom čase mal Andrej Kiska za sebou už rok kampane, v prieskumoch začínal strácať dych.

Budúcemu prezidentovi dovtedy pomáhali najmä priatelia a kolegovia z Popradu, profesionálny tím sa prvýkrát stretol na dvojdňovom sústredení na vidieku až v októbri.

„Zobrali sme si všetky dovtedajšie prieskumy a začali počítať voličov,“ spomína Znášik.

Z dostupných dát rýchlo pochopili, že ak chcú voľby vyhrať, zamerať sa musia na voličov, ktorých nedokážu osloviť klasickí pravicoví kandidáti.

„To sú voliči, ktorí volia, iba keď majú vlastného kandidáta, ktorí majú radi zmenu, alebo sú sklamaní z politikov. Veľká časť z nich boli ženy,“ hovorí Znášik.

[content type="avizo-clanok" id="7159098" url-type="sme-article" title="Pozrite si obrazovú reportáž z Kiskovej kampane" img=""][/content]

Téma kampane

Z počtov im vyšlo, že takýchto voličov by mohli pritiahnuť 300- až 350-tisíc. „Druhá úloha bola neurobiť nič také, čo by mohlo popudiť hodnotovo ukotvených stredopravých voličov.“

Aby dokázali presvedčiť dostatok voličov z oboch skupín, pokúsili sa voľbám určiť tému. „Prišli sme s posolstvom, aby jedna strana neovládla celý štát a aby prezident opäť vytvoril zdravú protiváhu vláde,“ vraví Baťo.

Ako by sa tieto témy mali komunikovať s voličmi, zisťoval Kiskov štáb pomocou kvantitatívnych prieskumov a focusových skupín. Tie zorganizovali tri, agentúra Focus vždy vytypovala dve osemčlenné skupiny v Bratislave, Prešove a na strednom Slovensku.

„V jednej skupine boli presvedčení voliči Andreja Kisku a v druhej ľudia, ktorí ho nevylučovali,“ spomína Baťo. Obe skupiny sa zhodli najmä na jednom: nechceli konfliktného prezidenta.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3DNC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3DNC na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 371
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 101
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 058
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 389
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  6. Kam do tepla v januári? 1 708
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 133
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Deti sa stali rukojemníkom, rušia najlepšie triedy

Spor o najlepšie školy ukazuje, ako sa u nás narába so školstvom.

Blízko Košíc môže vzniknúť rybia farma

V bývalom teľatníku chcú chovať africké sumčeky.

Starosta Hlinka: Zmluva s firmou EEI by sa mala zrušiť

Varianty: Ukončiť hneď alebo nechať dobehnúť do roku 2022.

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

V Bratislave ubudne tretina osemročných gymnázií

V septembri zrejme neotvoria prvé ročníky viaceré osemročné gymnáziá. Najviac utrpia súkromné a cirkevné. Škola pre mimoriadne deti sa redukcii vyhla.