Kisku volili najmä pre jeho slušnosť a nekonfliktnosť, ukázal prieskum

S výsledkom volieb je podľa prieskumu Inštitútu pre verejné otázky a agentúry Focus spokojná polovica ľudí.

Andrej Kiska.(Zdroj: TASR)


BRATISLAVA. Spokojnosť s výsledkami marcových prezidentských volieb vyjadruje 47 percent ľudí.

Naopak, nespokojných je 33 percent opýtaných a pätina respondentov nevedela odpovedať.

Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky Inštitútu pre verejné otázky (IVO) a agentúry Focus, ktorý sa uskutočnil začiatkom apríla na vzorke 1052 respondentov formou osobných rozhovorov.

Jeho výsledky prezentovali predstavitelia IVO na stredajšej tlačovej konferencii v Bratislave.

Menej volili prvovoliči aj študenti

Z prieskumu ďalej vyplýva, že v prvom kole bola nižšia ako priemerná účasť v radoch prvovoličov a mladých do veku 24 rokov, menej tiež volili ľudia so základným vzdelaním, študenti, nekvalifikovaní robotníci a "notorickí" nevoliči.

Z voličov, ktorí prišli k urnám len v druhom kole, volilo 39 percent Roberta Fica a 56 percent Andreja Kisku.

Najčastejšie dôvody neúčasti voličov v druhom kole boli objektívne príčiny, ako choroba, cesta, práca, ďalej nezáujem o politiku a voľby, dôvod, že nemali koho voliť a napokon všeobecné sklamanie.

Z výsledkov prieskumu je tiež zrejmé, že Fica volili v prvom kole najmä voliči Smeru (76 percent).

U Kisku prevládali voliči iných strán a nerozhodnutí (dohromady 44 percent), podobne je to aj v prípade Radoslava Procházku a Milana Kňažka.

V druhom kole získal Kiska najviac hlasov od nerozhodnutých, od voličov iných strán, nevoličov a voličov OĽaNO.

Fica v druhom kole najvýraznejšie podporili voliči Smeru. Ďaleko za nimi sú ešte voliči iných strán, nerozhodnutí či voliči SNS.

Prečo ľudia volili svojho kandidáta

Medzi argumentmi, prečo si voliči vybrali Kisku, prevláda ten, že je sympatický, ľudský, prístupný, tolerantný, nekonfliktný a slušný (23 percent).

Ďalšie dôvody jeho výberu boli, aby nevyhral Fico (20 percent), to, že je nezávislý, nestranícky, nepolitický kandidát a nová tvár (18 percent).

Dvanásť percent voličov si ho vybralo, aby nám nevládla jedna strana, deväť percent aby prišla zmena k lepšiemu a aby sa zmenil systém a osem percent to vysvetlilo tým, že to bola pre nich druhá voľba po tom, ako nepostúpil ich kandidát, ako aj voľba menšieho zla.

Objavili sa tiež dôvody, aby premiér nezutekal od zodpovednosti a splnil, čo sľúbil, Kiskova dobročinnosť, filantropia a záujem o pomoc bežným ľuďom, ako aj jeho finančná nezávislosť a neskorumpovanosť.

Najčastejším argumentom, prečo volili Fica, bolo, že je známy a skúsený politik, osvedčil sa v domácej a zahraničnej politike, je to silný líder, najlepší politik, veľa robí pre Slovensko, dobrý právnik, diplomat, štátnik a reprezentačný typ (55 percent).

Druhým najčastejším dôvodom bolo, že "má moju dôveru, je mi sympatický, je obľúbený" (28 percent).

Iní si ho vybrali preto, lebo má sociálne cítenie, je to ľavicový politik, ktorý myslí na bežných ľudí, preto, že je prijateľnejší ako Kiska a dôvodom bola aj vernosť Smeru.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 826
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 771
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 598
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 559
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 209
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 035
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 848
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 001
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 020
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 874