BRATISLAVA. Kandidáti do europarlamentu si pred májovými voľbami pripravili na voličov desiatky stretnutí. Viacero strán však čaká s kampaňou až do mája.
„Mali by už začať na seba upozorňovať a mobilizovať voličov. Zatiaľ ani tento rok nevyzerá, že by účasť mohla výrazne prekročiť 20 percent,“ hovorí analytik agentúry Focus Martin Slosiarik.
Informačnú kampaň robí aj európsky parlament, trvá od septembra a pre 28 krajín má stáť 16 miliónov eur.
Na Slovensku to má byť napríklad odvysielanie šotov, reklama v MHD a na vlakových staniciach, bilbordy alebo plagáty.
Kliknutím infografiku zväčšíte
Politici budú takmer všade
- voľby do Európskeho parlamentu sa budú konať v 28 členských štátoch Únie od 22. do 25. mája,
- voliť sa bude 751 europoslancov na päť rokov,
- najmladšia členská krajina Chorvátsko bude mať 11 europoslancov.
- kľúčové budú výsledky volieb v šiestich najväčších krajinách: Nemecku, Francúzsku, Veľkej Británii, Taliansku, Španielsku a Poľsku.
Niektoré strany chcú do volieb prejsť celú krajinu.
Smer chce podľa hovorkyne strany Ľubice Končálovej staviť na tradičné stavanie májov. Presný program ešte neschválili.
Líder kandidátky Smeru Maroš Šefčovič sa v marci zúčastňoval aj na straníckych oslavách MDŽ.
Stretnutia s voličmi plánuje SMK každý deň, začiatkom mája budú napríklad v Galante a Rožňave.
Pál Csáky si minulý týždeň zaplatil vloženie vlastného časopisu v maďarčine do viacerých médií, v Šamoríne a Dunajskej Strede ho vraj vkladali aj do schránok. Na tridsiatke farebných strán sa striedajú najmä články a vtipy.