BRATISLAVA. Po prezidentskej kampani zostali finančné nejasnosti.
Denník SME si vyžiadal celkové náklady na kampaň od štyroch hlavných kandidátov. Sprístupniť ich odmietol iba premiér Robert Fico.
Čísla Radoslava Procházku sa zasa nepozdávajú viacerým expertom.
Na otázky o nákladoch nereagoval Smer ani šéf kampane Marek Maďarič. Strana tvrdí, že hradila všetky výdavky. Zverejnia ich až budúci rok vo výročnej správe.
Fico tají
- Andrej Kiska:
celkovo: takmer 1,1 milióna;
1. a 2. kolo: 250 593 eur;
bilbordy: 486 841 eur; - Robert Fico:
celkovo: nepovedal;
1. a 2. kolo: 264 661, 25 eur. - Radoslav Procházka:
celkovo: asi 250-tisíc eur;
1. kolo: 122-tisíc eur;
bilbordy: 87 500 eur. - Milan Kňažko:
celkovo: 165 639 eur;
1. kolo: 130 839 eur;
bilbordy: 20 856 eur;
TV spoty: 60-tisíc eur.
Kandidáti mali tento týždeň odovzdať ministerstvu financií vyúčtovanie oficiálnej kampane podľa zákona, teda posledné týždne pred voľbami.
Zákonný limit na toto obdobie je 132 755 eur.
Fico oficiálne tento limit podliezol pred oboma kolami iba tesne o pár stoviek eur. Hoci s kampaňou začal neskoro, bola výrazná.
Počet bilbordov Smer neprezradil z „taktických dôvodov“ ani po voľbách.
Najviac, až takmer 1,1 milióna za celú kampaň priznal víťaz Andrej Kiska. Robil ju zhruba dva roky, intenzívnejšie však od jesene minulého roka.