Prečo si voliči v sobotu nevšimli, že sú eurovoľby

Chýbalo nasadenie aj témy, Slovensko opäť volilo najmenej.

Nuda vo volebnej komisii býva najväčšia práve počas eurovolieb.(Zdroj: SME – JÁN KROŠLÁK)

Líder kandidátky Smeru a eurokomisár Maroš Šefčovič v sobotu dúfal v dosiaľ najlepšiu účasť v eurovoľbách u nás. Tu sú dôvody, prečo mu tip nevyšiel.


1.Nezáujem o európske veci
Účasť v Európe
  • Malta 74,81 %
  • Švédsko 56 %
  • Cyprus 53 %
  • Holandsko 37 %
  • Veľká Británia 36 %
  • Lotyšsko 30 %
  • Írsko 30 %
  • Česká republika 20 %
  • Slovensko 13 %
Pozn.: Iba v prípade Malty ide o oficiálne číslo, ostatné sú odhady alebo exitpolly.

Referendom o pristúpení Slovenska do Európskej únie v roku 2003, na ktorom sa zúčastnilo vyše 52 percent voličov, sa záujem obyvateľov Slovenska o európske témy akoby vyčerpal.

Na prvé aj druhé eurovoľby v rokoch 2004 a 2009 prišlo menej ako dvadsať percent obyvateľov, čo bolo najmenej v celej Únii. Neslávny rekord sa nám podarí zrejme obhájiť i teraz.

„Európsky parlament a úloha našich poslancov v ňom je pre voliča ťažko pochopiteľná, nemá dosť informácií a ani ich nehľadá,“ vraví sociológ MVK Pavel Haulík.

Slovákom podľa neho chýba chuť ovplyvňovať európsku politiku, vnímajú ju skôr ako pánske huncútstvo.

2.Neprišli voliči Smeru

O tom, že tentoraz bola účasť ešte nižšia, ako v predošlých eurovoľbách, rozhodli predovšetkým voliči Smeru.

Hoci podľa posledného prieskumu agentúry Focus sa Smer chystalo voliť 37 percent voličov, vo voľbách napokon získali iba 24 percent.

Smer voličov ešte nestratil, ale strácajú motiváciu chodiť k voľbám. Haulík za tým vidí aj prístup strany po prezidentských voľbách.

„Smer nevyhodnotil neúspech svojho predsedu, Robert Fico sa pred voličmi schoval a tí teraz nevedia, čo majú očakávať,“ mieni sociológ.

3.Nemobilizovali ani iné strany

Tieto voľby sú neúspechom všetkých politických strán na Slovensku, pretože nikomu sa nepodarilo mobilizovať svojich voličov, komentovala výsledky volieb staronová europoslankyňa Monika Flašíková­Beňová zo Smeru.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3EPE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3EPE na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 626
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 079
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 040
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 671
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 038
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 687
  7. Kam do tepla v januári? 1 638
  8. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 1 550
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 379
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 279

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trebišov, mesto syfilisu. Už osem rokov sa mu nedarí nad chorobou zvíťaziť

Syfilis šíria nezriedka detské prostitútky, ktoré majú len osem rokov. Za sexuálne služby si pýtajú iba päť eur.

DOMOV

Dobré ráno: Kto vôbec myslí na naše deti?

Ako sa u nás narába so školstvom.

BRATISLAVA

V Bratislave ubudne tretina osemročných gymnázií

V septembri zrejme neotvoria prvé ročníky viaceré osemročné gymnáziá.

DOMOV

Frešo, Kusý, Ftáčnik. Komu nesedia čísla župnej kampane

Most-Híd minul najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

Neprehliadnite tiež

Vodiči by sa mali pripraviť na sneh, poľadovicu a kolóny

Vyššie lavínové nebezpečenstvo vo Vysokých Tatrách.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Deti sa stali rukojemníkom, rušia najlepšie triedy

Spor o najlepšie školy ukazuje, ako sa u nás narába so školstvom.

Blízko Košíc môže vzniknúť rybia farma

V bývalom teľatníku chcú chovať africké sumčeky.

Starosta Hlinka: Zmluva s firmou EEI by sa mala zrušiť

Varianty: Ukončiť hneď alebo nechať dobehnúť do roku 2022.

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.