Ktoré školy zvládli maturitu zo slovenčiny najlepšie? Pozrite si veľkú mapu

NÚCEM zverejnil výsledky maturity za rok 2014. Školy na mape sme farebne rozlíšili podľa percentilu.

NÚCEM zverejnil výsledky maturity za rok 2014. Školy na mape sme farebne rozlíšili podľa percentilu.

Poznámka: polohy niektorých škôl nemusia presne zodpovedať realite

Vysvetlivky:

  • NM - počet testovaných žiakov z danej školy,
  • N - Počet žiakov definujeme ako počet všetkých žiakov školy, ktorí sa zúčastnili testovania v danom predmete.
  • N/ZZ - Počet žiakov so zdravotným znevýhodnením definujeme ako počet všetkých žiakov so zdravotným znevýhodnením danej školy, ktorí sa zúčastnili testovania v danom predmete.
  • PZŠ - Priemernú známku školy definujeme ako aritmetický priemer známok z daného predmetu, ktoré žiaci uviedli na odpoveďových hárkoch v danom testovaní. Žiaci uvádzali známku z testovaného premetu na polročnom vysvedčení v tomto školskom roku.
  • PÚŠ - Priemernú úspešnosť školy (v %) definujeme ako priemer úspešností všetkých testovaných žiakov danej školy v danom predmete.
  • RNP- Rozdiel od národného priemeru vypočítame odčítaním hodnoty národného priemeru od priemernej úspešnosti školy v danom predmete/teste. Kladná hodnota znamená, že priemerná úspešnosť školy je vyššia ako národný priemer. Záporná hodnota znamená, že priemerná úspešnosť školy je nižšia ako národný priemer.
  • Sig. - Vecná signifikancia rozdielu oproti národnému priemeru informuje o významnosti rozdielu oproti národnému priemeru: < 0,21; 0,30 > - mierny rozdiel, < 0,31; 0,50 > - stredný rozdiel, < 0,51; 1 > - silný rozdiel. Ak je absolútna hodnota vecnej signifikancie menšia alebo rovná 0,20, rozdiel priemernej úspešnosti školy od národného priemeru považujeme za veľmi mierny alebo zanedbateľný.
  • PŠ - Percentil školy (v %) vyjadruje umiestnenie školy v rámci všetkých škôl, na ktorých prebehlo testovanie v danom predmete. Percentil vyjadruje, aké percento škôl dosiahlo horší výsledok ako porovnávaná škola. Napríklad, ak sa škola umiestnila na 90. percentile, jej výsledok interpretujeme tak, že 90 % škôl získalo horší výsledok v danom teste.

Použité dáta:

Oprava, 22:45: Spresnili sme, že dáta sú založené na výsledkoch maturity zo slovenského jazyka a literatúry.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Neprehliadnite tiež

Štát hľadá spôsob, ako motivovať lekárov zostať liečiť na Slovensku

Absolventom medicíny nemožno prikázať, aby zostali na Slovensku.

Raši predstavil tri základné kroky na podporu Smart Cities

Prvý krokom bude vytvorenie webovej platformy pre Smart Cities.

SaS navrhuje zriadiť virtuálny účet za štúdium medicíny

Pre lekára, ktorý bude zamestnaný na Slovensku, sa nič meniť nebude.

Ľuďom žijúcim mimo manželstva má pomôcť zákon o životných partnerstvách

SaS predkladá do parlamentu návrh zákona o životných partnerstvách.