AKTUALIZOVANÉ V NEDEĽU 19:56

Obete autobusovej nehody asi nemali pásy, chýbali aj zvodidlá

Keby mali študenti v autobuse zapnuté pásy, mohlo byť mŕtvych a zranených menej.

Prevrátený autobus dostali späť na kolesá až hasiči. Boli pod ním obete.(Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Zvodidlá by zas autobus udržali na ceste.

BRATISLAVA. Hoci podľa prvých zistení nehoda autobusu z piatka súvisí s chybou či indispozíciou vodiča, jej následky mohli zmierniť zapnuté pásy pasažierov.

Myslí si to riaditeľ Ústavu súdneho inžinierstva Gustáv Kasanický. Ústav s políciou skúma príčiny havárie, pri ktorej zahynuli štyri 18-­ročné študentky. Vodiča zadržali.

„Cestujúci mali povinnosť sa pripútať. Pokiaľ viem, pripútaný nebol takmer nikto,“ hovorí Kasanický.

Zo záberov, ktoré videl, predpokladá, že by následky na zdraví a životoch boli určite menšie, keby boli pripútaní. Niektoré z obetí podľa neho vypadli oknom z autobusu a ten ich potom zavalil.

Podľa informácií SME tak zahynuli až tri z obetí.

Štát sa nechce unáhliť

Školský autobus
  • v autobuse bolo 32 osôb, z toho 29 žiakov trnavského gymnázia
  • zahynuli štyri 18-­ročné študentky
  • k nehode došlo na D1 desať kilometrov od Piešťan v smere na Bratislavu
  • autobus zišiel z cesty a prevrátil sa na bok

Ministerstvo vnútra na otázku, či nechce pre pásy autobusy viac kontrolovať, odpísalo, že táto otázka by mala byt predmetom „širšej odbornej diskusie, ktorá by sa mala opierať o výskum aj reálne skúsenosti z dopravných kolízií autobusov a nemali by sa vytvárať predčasne závery na základe jednej dopravnej nehody, najmä keď vyšetrovanie nie je ukončené.“

Podľa predbežných šetrení urobil chybu vodič a nie obete nehody, píše ministerstvo.

Podľa informácií televízie Markíza ho už obvinili. Policajný vyšetrovateľ ho vypočúval na kriminálke v Trnave viac ako dve hodiny. Keď ho odvádzali späť do policajnej cely, rodinám dievčat odkázal, že ho to mrzí.

Čo presne sa v autobuse stalo, sa zatiaľ nevie, nad príčinami sa podľa Markízy stále iba špekuluje.

Cesta z 80. rokov

Nehoda sa stala na rovnom a prehľadnom úseku so širokou krajnicou, na ktorom však nie sú zvodidlá na vonkajšom okraji cesty.

Autobus podľa záberov z kamery očitého svedka nezišiel z cesty po prudkom manévri či po kolízii s iným vozidlom.

Podľa noriem z 80. rokov, keď úsek dostavali, na mieste zvodidlá byť nemuseli. „Kolaudačné rozhodnutie potvrdili všetky kompetentné inštitúcie,“ odpísala Národná diaľničná spoločnosť.

Na otázky, koľko percent z celej siete diaľnic a rýchlostných komunikácií nemá zvodidlá a či ich na úsekoch, ktoré stavali podľa starých noriem, dopĺňajú, spoločnosť odpovie až v pondelok.

„Ak by tam zvodidlá boli, nič by sa nestalo. Ak by boli správne namontované, autobus by udržali bez najmenších problémov. Išiel pod malým uhlom a po zvodidlách by sa zošuchol a škoda na ňom by bola možno tisíc eur,“ hovorí Kasanický.

Zranených začali púšťať z nemocnice domov

V trnavskej nemocnici zostalo sedem z 19 hospitalizovaných, ďalší sú v Piešťanoch a Bratislave.

TRNAVA. Vo Fakultnej nemocnici Trnava je aktuálne hospitalizovaných sedem zranených z piatkovej nehody školského autobusu.

V priebehu soboty a nedele prepustili do domácej starostlivosti dvanásť hospitalizovaných. Päť pacientov zostalo na traumatológii a dvaja na chirurgii, uviedol pre agentúru TASR riaditeľ nemocnice Martin Tabaček.

"U všetkých sa stav zlepšil," konštatoval a dodal, že posledných hospitalizovaných prepustia v závislosti od vývoja ich zdravotného stavu pravdepodobne v priebehu nasledujúceho týždňa.

V autobuse sa viezlo 29 žiakov Športového gymnázia Jozefa Herdu v Trnave, dve učiteľky a šofér.

Do nemocnice v Trnave odviezli 19 zranených, šesť do Piešťan do Nemocnice Alexandra Wintera a dvoch do Detskej fakultnej nemocnice s poliklinikou (DFNsP) v Bratislave.

tasr

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Téma: Život v meste


Článok je zaradený aj do ďalších tém Samospráva

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

Semafor pred krajským súdom ustúpi z chodníka

Mesto najprv tvrdilo, že inak sa to vyriešiť nedalo. Už to neplatí

Cinkota: Čím viac mi bolo dovolené, tým viac som hranice prekračoval

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.