AKTUALIZOVANÉ V NEDEĽU 19:56

Obete autobusovej nehody asi nemali pásy, chýbali aj zvodidlá

Keby mali študenti v autobuse zapnuté pásy, mohlo byť mŕtvych a zranených menej.

Prevrátený autobus dostali späť na kolesá až hasiči. Boli pod ním obete.(Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Zvodidlá by zas autobus udržali na ceste.

BRATISLAVA. Hoci podľa prvých zistení nehoda autobusu z piatka súvisí s chybou či indispozíciou vodiča, jej následky mohli zmierniť zapnuté pásy pasažierov.

Myslí si to riaditeľ Ústavu súdneho inžinierstva Gustáv Kasanický. Ústav s políciou skúma príčiny havárie, pri ktorej zahynuli štyri 18-­ročné študentky. Vodiča zadržali.

„Cestujúci mali povinnosť sa pripútať. Pokiaľ viem, pripútaný nebol takmer nikto,“ hovorí Kasanický.

Zo záberov, ktoré videl, predpokladá, že by následky na zdraví a životoch boli určite menšie, keby boli pripútaní. Niektoré z obetí podľa neho vypadli oknom z autobusu a ten ich potom zavalil.

Podľa informácií SME tak zahynuli až tri z obetí.

Štát sa nechce unáhliť

Školský autobus
  • v autobuse bolo 32 osôb, z toho 29 žiakov trnavského gymnázia
  • zahynuli štyri 18-­ročné študentky
  • k nehode došlo na D1 desať kilometrov od Piešťan v smere na Bratislavu
  • autobus zišiel z cesty a prevrátil sa na bok

Ministerstvo vnútra na otázku, či nechce pre pásy autobusy viac kontrolovať, odpísalo, že táto otázka by mala byt predmetom „širšej odbornej diskusie, ktorá by sa mala opierať o výskum aj reálne skúsenosti z dopravných kolízií autobusov a nemali by sa vytvárať predčasne závery na základe jednej dopravnej nehody, najmä keď vyšetrovanie nie je ukončené.“

Podľa predbežných šetrení urobil chybu vodič a nie obete nehody, píše ministerstvo.

Podľa informácií televízie Markíza ho už obvinili. Policajný vyšetrovateľ ho vypočúval na kriminálke v Trnave viac ako dve hodiny. Keď ho odvádzali späť do policajnej cely, rodinám dievčat odkázal, že ho to mrzí.

Čo presne sa v autobuse stalo, sa zatiaľ nevie, nad príčinami sa podľa Markízy stále iba špekuluje.

Cesta z 80. rokov

Nehoda sa stala na rovnom a prehľadnom úseku so širokou krajnicou, na ktorom však nie sú zvodidlá na vonkajšom okraji cesty.

Autobus podľa záberov z kamery očitého svedka nezišiel z cesty po prudkom manévri či po kolízii s iným vozidlom.

Podľa noriem z 80. rokov, keď úsek dostavali, na mieste zvodidlá byť nemuseli. „Kolaudačné rozhodnutie potvrdili všetky kompetentné inštitúcie,“ odpísala Národná diaľničná spoločnosť.

Na otázky, koľko percent z celej siete diaľnic a rýchlostných komunikácií nemá zvodidlá a či ich na úsekoch, ktoré stavali podľa starých noriem, dopĺňajú, spoločnosť odpovie až v pondelok.

„Ak by tam zvodidlá boli, nič by sa nestalo. Ak by boli správne namontované, autobus by udržali bez najmenších problémov. Išiel pod malým uhlom a po zvodidlách by sa zošuchol a škoda na ňom by bola možno tisíc eur,“ hovorí Kasanický.

Zranených začali púšťať z nemocnice domov

V trnavskej nemocnici zostalo sedem z 19 hospitalizovaných, ďalší sú v Piešťanoch a Bratislave.

TRNAVA. Vo Fakultnej nemocnici Trnava je aktuálne hospitalizovaných sedem zranených z piatkovej nehody školského autobusu.

V priebehu soboty a nedele prepustili do domácej starostlivosti dvanásť hospitalizovaných. Päť pacientov zostalo na traumatológii a dvaja na chirurgii, uviedol pre agentúru TASR riaditeľ nemocnice Martin Tabaček.

"U všetkých sa stav zlepšil," konštatoval a dodal, že posledných hospitalizovaných prepustia v závislosti od vývoja ich zdravotného stavu pravdepodobne v priebehu nasledujúceho týždňa.

V autobuse sa viezlo 29 žiakov Športového gymnázia Jozefa Herdu v Trnave, dve učiteľky a šofér.

Do nemocnice v Trnave odviezli 19 zranených, šesť do Piešťan do Nemocnice Alexandra Wintera a dvoch do Detskej fakultnej nemocnice s poliklinikou (DFNsP) v Bratislave.

tasr

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 445
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 718
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 314
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 159
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 864
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 815
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 693
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 247
  9. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 2 162
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 096

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila Kotlebu za šeky na 1488 eur

Banskobystrickému županovi hrozí za prejavovanie sympatií k extrémistickým hnutiam šesť mesiacov až tri roky.

DOMOV

Policajti koncerty neonacistov nezastavili, lebo je to ťažké

Nabehnúť na koncert extrémistov nie je jednoduché.

KOŠICE KORZÁR

Vodárne predali pozemky developerovi. Ich šéf tam kúpil 24 bytov

Hreha: Byty sú moja súkromná vec.