Kaliňák si nie je istý, či pásy v autobuse mohli pri havárii pomôcť

Minister vnútra hovorí, že pásy môžu záchranárom pri niektorých nehodách sťažovať prístup k zraneným.

Autobus po nehode zostal prevrátený na boku.Autobus po nehode zostal prevrátený na boku.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Minister vnútra Robert Kaliňák verí, že v priebehu dvoch až troch týždňov bude jasné, či tragickú nehodu autobusu so študentmi na D1 zapríčinilo zlyhanie ľudského faktora, alebo bola dôvodom technická chyba.

Vyhlásil to diskusnej relácii televízii TA3 V politike.

Na otázku, či prišlo k posunu vo vyšetrovaní nehody, minister povedal, že dôvody nehody sa stále skúmajú.

"Pravdepodobnejšie, aj podľa vyjadrení vodiča, sa javí ľudské zlyhanie," hovorí Kaliňák.

Pristavil sa aj pri otázke používania bezpečnostných pásov v autobuse. Kaliňák priznal, že hoci uznáva platnú legislatívu, no on sám "vnútorne bojuje" s názorom, že pásy v autobuse automaticky zvyšujú bezpečnosť.

Svoj názor odvádza aj od skúseností záchranárov, ktorí majú k zraneným v prevrátenom autobuse oveľa komplikovanejší prístup, ako je to v prípade nehody osobného auta.

"Zranený sa kvôli váhe svojho tela v niektorých situáciách nevie sám odopnúť a ak začne vozidlo horieť, zranený sa nevie vyslobodiť," vysvetlil Kaliňák.

"Pásy majú tendenciu brániť voči bežným zraneniam pri prudkom brzdení, pri čelnom náraze, aby ste sa mechanicky nezranili o iné časti dopravného prostriedku, no pri takomto type havárie, k akej prišlo, neviem," povedal Kaliňák.

"Je preto pre mňa otázka, či sú pásy generálnou záchranou a či naopak, v určitých prípadoch neskomplikujú situáciu," skonštatoval minister.

Ale to, dodal, že pasažieri neboli pripútaní, nespôsobilo dopravnú nehodu. Podľa Kaliňáka bolo v tomto prípade príliš veľa nešťastných zhôd okolností, ktoré viedli k smrti mladých ľudí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  3. Štefánka by Pulitzer
  4. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  4. Konferencia - EU support for research
  5. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  6. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  8. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  9. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  10. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 18 794
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 271
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 13 548
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 8 993
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 344
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 5 055
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 219
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 002
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 332
  10. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 3 049