BRATISLAVA. Náklady na kampaň prezidentského kandidáta SaS Petra Osuského dosiahli vyše 41-tisíc eur. Peniaze pritom pochádzali výlučne z rozpočtu SaS.
Informovala o tom hovorkyňa strany Sloboda a Solidarita Katarína Svrčeková.
Predseda SaS Richard Sulík dodal, že ani s odstupom času nepokladá kandidatúru Petra Osuského za chybu.
"Pomohli sme urobiť z prezidentských volieb vážnu spoločenskú tému. Pri zbere podpisov na petíciu sme hovorili na uliciach s ľuďmi, bola to dobrá skúsenosť. A napokon, konali sme v prospech demokratického Slovenska, keď sa ukázalo, že v ponuke sú žiadanejší kandidáti," povedal Sulík v súvislosti s podporou Osuského, ktorý sa napokon 29. januára ešte pred voľbami vzdal svojej kandidatúry a SaS následne vyjadrila svoju podporu v prvom kole prezidentských volieb Radoslavovi Procházkovi.
Za čo SaS v kampani zaplatila
Od septembra 2013 do marca 2014 mal Peter Osuský jeden bilbord na Trenčianskej ulici. SaS zaň zaplatila 1 942 eur.
Ďalších 100 bilbordov za 6 359 eur použila strana v rámci antikampane. Boli rozmiestnené po celom Slovensku.
Súčasťou antikampane namierenej proti zvoleniu Roberta Fica za prezidenta Slovenskej republiky boli aj inzertné články za 1 139 eur.
Inzercia na podporu Petra Osuského vyšla stranu na 11 947 eur.
Reklamné oblepenie mikrobusu s heslom kampane Petra Osuského "Sľubujem skúsenosť a dôstojnosť“ stálo 3 312 eur.
Tlačoviny a reklamné predmety stáli 8 164 eur.
Akcent pri prezentácii Petra Osuského dala SaS na jeho videoblogy, v ktorých prezentoval svoje názory na rôzne politicko-spoločenské otázky. Náklady na ich vytvorenie boli 650 eur a do ich podpory na Facebooku SaS investovala 5 953 eur.
Prevádzka webovej stránky vyšla stranu na 213 eur, poštovné na 835 eur, ostatné náklady dosiahli 824 eur.