Korupcia sa dotkla Fica, český lobista ho spomínal s Výbohom

Dalík vypovedal v kauze Pandur. Podľa neho si Fico vodil Výboha na utajené schôdzky s Topolánkom.

Robert Fico (vľavo), Marek Dalík (v strede) a Miroslav Výboh (vpravo).Robert Fico (vľavo), Marek Dalík (v strede) a Miroslav Výboh (vpravo).(Zdroj: SME, MAFRA, Webnoviny)

BRATISLAVA. Nikdy nebola korupcia tak blízko premiérovi, komentoval Robert Fico korupčnú kauzu Osrblie za vlády Ivety Radičovej.

Po slovenskom obchodníkovi so zbraňami Miroslavovi Výbohovi sa teraz Ficovo meno začalo spomínať v českej korupčnej kauze okolo nákupu obrnených vozidiel Pandur.

Na súde v Prahe o tom vypovedal lobista a bývalý pobočník expredsedu vlády Mirka Topolánka Marek Dalík, ktorý v kauze čelí obžalobe z podvodu.

Dalík je obžalovaný z toho, že si v roku 2007 údajne vypýtal úplatok osemnásť miliónov eur od zástupcov rakúskej firmy Steyer, ktorá mala Česku pandury dodať.

Vystupoval údajne ako Topolánkov vyslanec, hoci priebeh zákazky nemohol nijako ovplyvniť.

Ficov dôverník Výboh v kauze figuruje ako sprostredkovateľ, ktorý sa na rokovaniach tiež priamo zúčastňoval.

Kto koho zastupoval

Miroslav Výboh
  • šéfoval firme Willing, ktorá obchoduje so zbraňami a vojenským materiálom,
  • firma mala zákazky od armády, riešila aj opravy našich stíhačiek MiG­-29,
  • bol členom Ficovej delegáciev Líbyi ešte pred pádom Muammara Kaddáfího,
  • zástupcovia Willingu boli s Ficom aj v Rusku a Izraeli,
  • v auguste minulého roka sa stal konzulom Monaka.

Predsedníčka senátu Mestského súdu v Prahe Veronika Čeplová sa z Dalíka vyše pol hodiny snažila dostať, akú úlohu mali v kauze jej jednotliví aktéri vrátane Fica a Výboha. Dalík vypovedal vyhýbavo.

Napokon však potvrdil, že kauza Pandur sa začala na neoficiálnej schôdzke, kde bol iba on s Topolánkom a Fico s Výbohom. Podobných stretnutí bolo podľa Dalíka viacero.

„Na jednej z tých schôdzok sa pán Výboh opýtal pána premiéra Topolánka, či

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3FG7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3FG7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 13 947
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 792
  3. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 349
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 11 354
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 7 051
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 367
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 349
  8. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 186
  9. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 3 916
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 706

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Jakuba Fila

Rozhodnú voľby skrytí voliči? Pri čítaní prieskumov sa treba mať na pozore

Ustálila sa štvorica favoritov, súboj môže byť tesný do konca.

Dobré ráno

Dobré ráno: Nachystajte sa na ešte horšieho Roberta Fica

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

Neprehliadnite tiež

Vo svidníckej fabrike má prísť o prácu viac ako sto ľudí

Dôvodom je presun časti výroby do Srbska.

Spoločnosť I.C.A., s. r. o. plánuje prepustiť väčšinu zamestnancov.

Eurovoľby budú stáť vyše desať miliónov eur

Väčšinu rozpočtu pokryje ministerstvo vnútra.

Plénum Európskeho parlamentu.

Stav Rudolfa Schustera po operácii je veľmi dobrý

Preložia ho z JIS na Kliniku srdcovej chirurgie.

Bývalý prezident SR a exprimátor Košíc oslávil v januári 85 rokov.

V bratislavskej premávke sa vodiči miestami zdržia 20 minút

V Bratislave sa postupne začali rozsiahle dopravné obmedzenia.

Ľahšie cestovanie medzi krajmi: Veľký zlom má prísť o dva roky

Memorandum o spolupráci pri organizácii verejnej dopravy podpísali župani Trnavského a Bratislavského kraja ešte vlani v októbri. Najprv by chceli zintegrovať vlaky, autobusy majú nasledovať v roku 2021.

Ilsutračné foto.