Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME
BRATISLAVA. Vládny špeciál Jak-40 mal v pondelok technické problémy, krátko po štarte sa preto musel vrátiť aj s ministrom obrany Martinom Glváčom zo Smeru do Bratislavy.
Ministerstvo vnútra, ktoré veterán prevádzkuje, odpísalo, že núdzová situácia nenastala.
Stroj po štarte krúžil nad Bratislavou. Po niekoľkých desiatkach minút a viacerých zmenách letovej výšky sa vrátil na letisko. Na poruchu upozornil server aktualne.sk.
„Posádka po vzlete z bratislavského letiska vo výške 4000 stôp (1200 metrov) vyhodnotila údaje z motorových prístrojov motora č. 2 ako hraničné pre normálny pracovný režim,“ napísalo ministerstvo vnútra.
Aby sa posádka presvedčila, či motor nenasal cudzí predmet, radšej pristála. Pristátie vraj bolo štandardné, motor počas letu nevypli a nevyhlásili ani núdzovú situáciu.
Lietadlo OM-BYL dokáže previezť 16 cestujúcich do vzdialenosti 1800 kilometrov. Je to spoľahlivý stroj, hoci ide o model, ktorý sa začal vyrábať v roku 1968 a jeho výroba sa skončila pred 33 rokmi. Hlavným problémom je veľmi vysoká spotreba.
Podľa informácií SME ministerstvo vnútra dlhší čas zvažuje kúpu špeciálu, ktorý by nahradil štyri ruské stroje.
Zrejme by išlo o relatívne nový stroj, ktorý by dokázal bez medzipristátia lietať aj na dlhé vzdialenosti.
Rozhodnutie zatiaľ nepadlo, hoci neoficiálne už rokovali o možnosti kúpiť Airbus od talianskej vládnej letky, ktorý je prebytočný.

Beata
Balogová
