SME

Nedostatok informácií týkajúcich sa vstupu SR do EÚ pociťuje 40 percent občanov

Bratislava 28. júna (TASR) - Nedostatok informácií súvisiacich so vstupom Slovenska do Európskej únie (EÚ) pociťuje 40 percent občanov. Dostatok informácií ...

Bratislava 28. júna (TASR) - Nedostatok informácií súvisiacich so vstupom Slovenska do Európskej únie (EÚ) pociťuje 40 percent občanov. Dostatok informácií má 38 percent obyvateľov a 17 percent sa o problematiku nezaujíma. Informovanosť občanov sa v porovnaní s novembrom minulého roka znížila o dve percentá, v porovnaní s februárom minulého roka je vyššia o jedno percento.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý od 1. do 11. júna realizoval Ústav pre výskum verejnej mienky (ÚVVM) pri Štatistickom úrade SR na reprezentatívnej vzorke 1064 respondentov. Zisťoval v ňom úroveň nasýtenosti informáciami týkajúcimi sa integrácie.

SkryťVypnúť reklamu

Najviac respondentov, ktorí pociťujú nedostatok informácií, sa chce bližšie oboznámiť s výhodami vyplývajúcimi zo vstupu SR do únie. Ich relatívny počet sa však z novembrových 77 percent znížil na 66 percent. O nevýhodách integrácie sa chce viac dozvedieť 59 percent neinformovaných obyvateľov, pričom toto číslo bolo vo všetkých prieskumoch rovnaké. Ďalej sa obyvatelia s nedostatkom informácií zaujímajú o dôsledky vstupu SR do EÚ na životnú úroveň občanov (42 percent), dôsledky vstupu SR do EÚ na vývoj nezamestnanosti (40 percent) a dôsledky vstupu SR do EÚ na ďalší hospodársky rozvoj krajiny (36 percent). Súčet odpovedí prevyšuje 100 percent, pretože respondenti mohli uviesť viac oblastí.

Nedostatok informácií o problematike integrácie do EÚ vyjadrovali predovšetkým respondenti vo veku 40 až 49 rokov (45 percent), respondenti s učňovským vzdelaním (47 percent), kvalifikovaní robotníci (51 percent) a potenciálni voliči HZDS (48 percent), SNS (49 percent) a Smeru (46 percent). Z hľadiska regionálneho členenia výberového súboru deficit informácií v tomto smere uvádzali častejšie oslovení z Trenčianskeho (52 percent) a Banskobystrického kraja (51 percent).

SkryťVypnúť reklamu

Informovanosť deklarovali vo väčšej miere opýtaní vo veku 30 až 39 rokov (42 percent), 40 až 49 rokov (41 percent), súkromní podnikatelia (61 percent) a zamestnanci (44 percent). Úroveň nasýtenosti informáciami klesá so znižujúcim sa stupňom dosiahnutého vzdelania - dostatočnú informovanosť uviedlo 27 percent oslovených so základným vzdelaním a 58 percent respondentov s vysokoškolským vzdelaním. Informovaní sú vo väčšej miere opýtaní z Nitrianskeho kraja (49 percent), Bratislavského a Prešovského kraja (v oboch po 43 percent). Z pohľadu politickej orientácie ide najmä o stúpencov SDKÚ (65 percent), SDĽ (62 percent) a KDH (55 percent).

Nezáujem o informácie týkajúce sa súvislostí vstupu Slovenska do Európskej únie uvádzali najmä 60 a viac roční respondenti (29 percent), oslovení so základným vzdelaním (31 percent), nekvalifikovaní robotníci (21 percent) a nezamestnaní (20 percent), opýtaní z obcí s počtom obyvateľov do 2 tisíc (21 percent), ďalej obyvatelia Žilinského (22 percent), Prešovského kraja (24 percent) a oslovení, ktorí by sa v súčasnosti nezúčastnili na parlamentných voľbách (35 percent).

SkryťVypnúť reklamu

TASR ponúka k materiálu graf.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 852
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 448
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 176
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 572
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 819
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 203
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 083
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 892
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Madej stvárňuje Jozefa Tisa v inscenácii Hitlerov prezident a hrá ho spôsobom, kedy je aj divák na pochybách, či v Tisovi nebolo trochu ľudskosti.

V divadle hrá Jozefa Tisa.


13
Grécko - Slovensko: ONLINE prenos z prípravného zápasu.

Sledujte s nami prenos.


1
17. november v Bratislave.

To, že zo všetkých sviatkov zmizne práve 17. november, dokazuje, že sme neustrážili demokraciu.


Veronika Šikulová 36
Coco Gauffová vo finále Roland Garros 2025.

Gauffová zdolala Sabalenkovú v druhom grandslamovom finále.


a 1 ďalší 6

Sportnet

Martin Dúbravka v drese Slovenska.

Pozrite si zostavy zápasu Grécko - Slovensko v prípravnom futbalovom zápase.


Slovenská cyklistka Viktória Chladoňová.

Slovenská cyklistka je v celkovej klasifikácii v TOP 10.


Brankár Jaroslav Janus si preberá ocenenie pre najlepšieho hráča play-off po 7. zápase finále play-off Tipos extraligy medzi HC Košice a HK Nitra.

V drese Košíc odohral uplynulé tri sezóny, počas ktorých tímu pomohol ku dvom majstrovským titulom.


TASR
Protestujúci fanúšikovia klubu Brescia Calcio.

V Serie A strávil dovedna 23 sezón.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu