SME
Piatok, 19. apríl , 2019
AKTUALIZOVANÉ 20:10

Focus: Sieť po nahrávke klesla, Smer stúpol

Radoslav Procházka si naopak myslí, že voličom v prieskume Focusu chýbalo jeho meno.

Radoslav Procházka.Radoslav Procházka.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Agentúrnu správu sme nahradili článkom denníka SME

BRATISLAVA. Nahrávka, na ktorej Radoslav Procházka s Igorom Matovičom hovoria o neoficiálnych peniazoch v Procházkovej prezidentskej kampani, môže stáť jeho stranu Sieť veľa voličov.

Preferencie strany podľa prieskumu Fokusu padli z necelých 16 na necelých 11 percent, čo je menej, ako mala v máji aj v júni.

Zabudli, že je jeho?

Agentúra zbierala dáta odo dňa, keď sa nahrávka objavila na internete a zber trval osem dní.

Polepšili si Smer a Most­-Híd. Ďalšie výraznejšie zmeny sa nekonali, nepomohla si ani Matovičova OĽaNO.

„Sieť bola po prvý raz testovaná bez spojenia s mojím menom. Značku strany ešte potrebujeme v povedomí verejnosti oprieť o konkrétny program a výsledky,“ vysvetľuje prieskum Procházka.

Sieť stále považuje za „najsilnejší subjekt opozície a v súčasnosti aj jediného dvojciferného súpera vládnej strany, čo je šesť týždňov od vzniku úplne výnimočné“.

Šéf Focusu Martin Slosiarik má iné vysvetlenie.

„V preferenciách sa podstatne viac prejavila nahrávka než to, že sme v zátvorke neuviedli pomôcku s menom pána Procházku,“ hovorí. Sieť je podľa neho už pomerne známa značka.

Hnev bude klesať

Sociológ Slosiarik hovorí, že prieskum zrejme zachytil čas, keď hnev voličov pre kauzu nahrávka vrcholil.

Aj preto je podľa neho možné, že sa časť z nich môže k Sieti vrátiť. Ďalší pokles preferencií momentálne neočakáva.

Podľa podrobných výsledkov prieskumu Sieti z priaznivcov ubudli najmä bývalí voliči Smeru. Podiel doterajších nevoličov a nerozhodnutých tak medzi nimi stúpol zo štvrtiny na tretinu.

Slosiarik hovorí, že to automaticky neznamená odchod voličov od Procházku späť k Smeru.

Nový hovorca a šéf komunikácie Siete, bývalý hovorca Západoslovenskej energetiky Ján Orlovský, povedal, že strana sa bude snažiť nájsť „iný spôsob komunikácie s verejnosťou aj s partnermi v politickej diskusii, ako sme všetci zvyknutí“.

Nemá podľa neho ísť o politický boj ani súboje, ale o kultivovanú výmenu názorov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  4. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  5. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  9. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 34 696
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 9 477
  3. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 7 492
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 020
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 614
  6. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru 4 330
  7. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 4 154
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 3 944
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 880
  10. Volkswagen Touareg ALL INCLUSIVE je ešte príťažlivejší 3 800