Vedenie volebnej kampane chce profesionalitu a pokoru
BANSKÁ BYSTRICA 19. novembra (SITA) - Vedenie volebnej kampane si žiada profesionalitu - stratégiu, nápady, psychológiu, emócie, ale tiež pokoru voči voličom ako jej adresátom, zhodli sa dnes v diskusii Euroatlantického centra na Univerzite Mateja Bela v
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Banskej Bystrici šéfovia volebnej kampane ANO Lívia Nogová, SDKÚ Tatiana Rosová a Smer-u Fedor Flašík. Zatiaľ čo dámy zdôraznili význam vedeckého prístupu, analýz a marketingovej teórie pre východiská a usmerňovanie kampane, Flašík dával väčší priestor kreativite, životnej skúsenosti a talentu pre komunikáciu a L. Nogová konštatovala, že kampaň sa robí pre 40 % voličov, lebo zvyšok je rozhodnutý. T.Rosová dodala, že obe skupiny sa pritom demograficky či sociálne neodlišujú. Obe podčiarkli význam definovania cieľovej skupiny, lebo orientácia na všetkých voličov je zbytočné míňanie peňazí. F. Flašík tiež zastáva názor, že treba mať a udržiavať "svojich 20 % istých", Rosová však mieni, že treba radšej mať "rybník, v ktorom sa loví". SDKÚ si najskôr overila znalosť značky, na stúpencov váhajúcich zapôsobili emóciou "modrá je dobrá" a na záver predstavili jednotlivých lídrov. Vyvarovali sa konkrétneho, len naznačovali smer. Zamerali sa na garantovanie vstupu do EÚ. Flašík zdôraznil význam myšlienky, aby strana bola o niečom, aby sa odlíšila od iných a predstavila lídra s dôveryhodným tímom. Uviedol, že Smer nemal k dispozícii médiá, preto sa sústredil na bilboardy. Ambiciózne heslá ako "Poď voliť R. Fica za premiéra" sú vraj v zahraničí obvyklé. Nepodarilo sa im však vyzdvihnúť viac osobností. L.Nogová priznala negatíva s kauzou Markíza, listom biskupa Sokola, zneužitím polmilióna výtlačkov novín na východe SR a zle vybratými miestami bilboardov, za pozitíva označila značku, vytypovanie prezentovaných hodnôt a stranícky Všetci sa rezervovane vyslovili o mimovládnych organizáciách. Podľa Flašíka sa miešajú do politického systému ako neregistrované politické strany, modelujú rôzne situácie a pracujú pre konkrétnu stranu alebo sféru za cudzie peniaze. Podľa Rosovej netreba umelo aktivizovať občanov k volebnej účasti, aj keď, ako podotkla Nogová, "každý chce z niečoho žiť". Za zlú považujú legislatívu o financovaní strán a kampane. Všetci vedia, ako zákonné limity obísť, za oveľa dôležitejšiu považujú transparentnosť zdrojov.