Vedenie volebnej kampane chce profesionalitu a pokoru

BANSKÁ BYSTRICA 19. novembra (SITA) - Vedenie volebnej kampane si žiada profesionalitu - stratégiu, nápady, psychológiu, emócie, ale tiež pokoru voči voličom ako jej adresátom, zhodli sa dnes v diskusii Euroatlantického centra na Univerzite Mateja Bela v

Banskej Bystrici šéfovia volebnej kampane ANO Lívia Nogová, SDKÚ Tatiana Rosová a Smer-u Fedor Flašík. Zatiaľ čo dámy zdôraznili význam vedeckého prístupu, analýz a marketingovej teórie pre východiská a usmerňovanie kampane, Flašík dával väčší priestor kreativite, životnej skúsenosti a talentu pre komunikáciu a
L. Nogová konštatovala, že kampaň sa robí pre 40 % voličov, lebo zvyšok je rozhodnutý. T.Rosová dodala, že obe skupiny sa pritom demograficky či sociálne neodlišujú. Obe podčiarkli význam definovania cieľovej skupiny, lebo orientácia na všetkých voličov je zbytočné míňanie peňazí. F. Flašík tiež zastáva názor, že treba mať a udržiavať "svojich 20 % istých", Rosová však mieni, že treba radšej mať "rybník, v ktorom sa loví".
SDKÚ si najskôr overila znalosť značky, na stúpencov váhajúcich zapôsobili emóciou "modrá je dobrá" a na záver predstavili jednotlivých lídrov. Vyvarovali sa konkrétneho, len naznačovali smer. Zamerali sa na garantovanie vstupu do EÚ. Flašík zdôraznil význam myšlienky, aby strana bola o niečom, aby sa odlíšila od iných a predstavila lídra s dôveryhodným tímom. Uviedol, že Smer nemal k dispozícii médiá, preto sa sústredil na bilboardy. Ambiciózne heslá ako "Poď voliť R. Fica za premiéra" sú vraj v zahraničí obvyklé. Nepodarilo sa im však vyzdvihnúť viac osobností. L.Nogová priznala negatíva s kauzou Markíza, listom biskupa Sokola, zneužitím polmilióna výtlačkov novín na východe SR a zle vybratými miestami bilboardov, za pozitíva označila značku, vytypovanie prezentovaných hodnôt a stranícky
Všetci sa rezervovane vyslovili o mimovládnych organizáciách. Podľa Flašíka sa miešajú do politického systému ako neregistrované politické strany, modelujú rôzne situácie a pracujú pre konkrétnu stranu alebo sféru za cudzie peniaze. Podľa Rosovej netreba umelo aktivizovať občanov k volebnej účasti, aj keď, ako podotkla Nogová, "každý chce z niečoho žiť".
Za zlú považujú legislatívu o financovaní strán a kampane. Všetci vedia, ako zákonné limity obísť, za oveľa dôležitejšiu považujú transparentnosť zdrojov.

ku;bl

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 921
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 229
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 704
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 980
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 784
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 038
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 511
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 126
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 399
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 186

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop