SME

Vedenie volebnej kampane chce profesionalitu a pokoru

BANSKÁ BYSTRICA 19. novembra (SITA) - Vedenie volebnej kampane si žiada profesionalitu - stratégiu, nápady, psychológiu, emócie, ale tiež pokoru voči voličom ako jej adresátom, zhodli sa dnes v diskusii Euroatlantického centra na Univerzite Mateja Bela v

Banskej Bystrici šéfovia volebnej kampane ANO Lívia Nogová, SDKÚ Tatiana Rosová a Smer-u Fedor Flašík. Zatiaľ čo dámy zdôraznili význam vedeckého prístupu, analýz a marketingovej teórie pre východiská a usmerňovanie kampane, Flašík dával väčší priestor kreativite, životnej skúsenosti a talentu pre komunikáciu a
L. Nogová konštatovala, že kampaň sa robí pre 40 % voličov, lebo zvyšok je rozhodnutý. T.Rosová dodala, že obe skupiny sa pritom demograficky či sociálne neodlišujú. Obe podčiarkli význam definovania cieľovej skupiny, lebo orientácia na všetkých voličov je zbytočné míňanie peňazí. F. Flašík tiež zastáva názor, že treba mať a udržiavať "svojich 20 % istých", Rosová však mieni, že treba radšej mať "rybník, v ktorom sa loví".
SDKÚ si najskôr overila znalosť značky, na stúpencov váhajúcich zapôsobili emóciou "modrá je dobrá" a na záver predstavili jednotlivých lídrov. Vyvarovali sa konkrétneho, len naznačovali smer. Zamerali sa na garantovanie vstupu do EÚ. Flašík zdôraznil význam myšlienky, aby strana bola o niečom, aby sa odlíšila od iných a predstavila lídra s dôveryhodným tímom. Uviedol, že Smer nemal k dispozícii médiá, preto sa sústredil na bilboardy. Ambiciózne heslá ako "Poď voliť R. Fica za premiéra" sú vraj v zahraničí obvyklé. Nepodarilo sa im však vyzdvihnúť viac osobností. L.Nogová priznala negatíva s kauzou Markíza, listom biskupa Sokola, zneužitím polmilióna výtlačkov novín na východe SR a zle vybratými miestami bilboardov, za pozitíva označila značku, vytypovanie prezentovaných hodnôt a stranícky
Všetci sa rezervovane vyslovili o mimovládnych organizáciách. Podľa Flašíka sa miešajú do politického systému ako neregistrované politické strany, modelujú rôzne situácie a pracujú pre konkrétnu stranu alebo sféru za cudzie peniaze. Podľa Rosovej netreba umelo aktivizovať občanov k volebnej účasti, aj keď, ako podotkla Nogová, "každý chce z niečoho žiť".
Za zlú považujú legislatívu o financovaní strán a kampane. Všetci vedia, ako zákonné limity obísť, za oveľa dôležitejšiu považujú transparentnosť zdrojov.

ku;bl
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 424
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 280
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 556
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 490
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 909
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 551
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 383
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 100
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu