cez Markízu poradí pri výbere nového primátora. Voľba „náhodou“ padla na Andreja Ďurkovského, ktorý je, mimochodom, spoločným kandidátom KDH, DS a ANO na primátora hlavného mesta.
Ruskova televízia sa správa presne tak, ako keď pred rokmi svojou mediálnou podporou vytvorila a do parlamentu pretlačila SOP, do čela SDK presadila Mikuláša Dzurindu alebo na prezidentský stolec Rudolfa Schustera. Ak mal niekto vtedy zmiešané pocity, neskoršia do očí bijúca podpora Markízy novej politickej strane jej šéfa - ANO - až vyrážala dych.
Dnes je starosta bratislavského Starého Mesta Ďurkovský pečený-varený v Televíznych novinách. Raz rozpráva o tom, ako sa to za jeho starostovania v centre Bratislavy zlepšilo, inokedy sa popýši osvetlením Dómu sv. Martina. Potom hovorí o nevýhodnosti metra pre Bratislavu, zlepšení cestných komunikácií a aj o tom, že ako primátor by pracoval na tom, aby mesto ponúklo pozemky na výstavbu lacných bytov. Nechýbajú ani obrázky z charitatívnej činnosti.
Netreba znižovať váhu toho, čo Ďurkovský pre mesto urobil. Len je ho v tej Markíze akosi priveľa. Nadpráca Markízy sa mu môže stať medveďou službou, keďže jeho protikandidátov v Ruskovej televízii takmer nevidno a určite to nie je náhoda.
Je za tým všetkým Rusko? Vlastne si stačí prečítať odpoveď Ruska v rozhovore nášmu denníku na otázku, či sa už skončil jeho vplyv v Markíze. „De iure áno, de facto je taký istý, ako je vplyv iných politikov na ostatné médiá, založený na osobných vzťahoch s novinármi.“ Podľa toho, ako často sa kandidát na primátora za ANO ukazuje na obrazovke Markízy, sa dá súdiť iba to, že vzťahy Ruska a redaktorov jeho ,,bývalej“ televízie sú viac než osobné - de iure televíziu neovplyvňuje, ale de facto s jej pomocou vyberá Bratislavčanom primátora.

Beata
Balogová
