BRATISLAVA. Nevýhodná, ale bez možnosti zvoliť si iného dodávateľa – tak hodnotí zmluvu s mediálnou agentúrou Unimedia Ján Figeľ (KDH), ktorý ju ako minister dopravy zdedil po Ľubomírovi Vážnom (Smer).
Zmluva sa týka zákazky za 20 miliónov eur a vznikla v roku 2009 po „súťaži návrhov“ v hodnote 500 eur.
Na nej sa Unimedia podnikateľov Ivana Kmotríka a Jána Kaspera zúčastnila ako jediná.
Koľko sa cez zmluvu doteraz vyčerpalo, nie je zatiaľ jasné.
Figeľ videl exkluzivitu
- tender sa rozbehol ako nenápadná súťaž návrhov o odmenu 500 eur,
- ministerstvo dopravy po nej rozbehlo rokovacie konanie bez zverejnenia, do ktorého sa mohla zapojiť len víťazka 500eurovej súťaže, firma Unimedia,
- zmluva až na 20 miliónov eur vznikla za Ľubomíra Vážneho.
Ministerstvo dopravy nechce odpovedať na otázky o podrobnostiach zákazky.
Zdôvodňuje to tým, že Európska komisia teraz posudzuje, či nám 17 miliónov, ktorými na zákazku napokon prispela z eurofondov, vôbec preplatí. Vyčíta Slovensku porušenie zákona práva pre súťaž návrhov.
Ministerstvo verí, že súťaž návrhov obháji, keďže proti nej nemal námietky ani Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO).
Figeľ pre SME odpovedal, že zmluva zaručovala exkluzivitu pre Unimediu, a preto nebolo možné vykonať nové verejné obstarávanie.