SME

Rado Ondřejíček: Bilbordy sú ako otrokárstvo

Autor Cynickej obludy je za zákaz bilbordov, lebo na rozdiel od reklamy v televízii sa im nedá vyhnúť.

Mestá predávajú ľudí, čo v nich žijú, hovorí Rado Ondřejíček.Mestá predávajú ľudí, čo v nich žijú, hovorí Rado Ondřejíček. (Zdroj: Pre SME Dana Sudorová)

Rado Ondřejíček pôsobí v reklamnom biznise, je publicistom a autorom stránky Cynická obluda. Je za zákaz bilbordov, lebo na rozdiel od reklamy v televízii sa im nedá vyhnúť.

[content type="avizo-clanok" id="7409455" url-type="sme-article" title="Súvisiaci článok"][/content]

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako vnímate množstvo reklamných plôch u nás?

„Všade, kde je šanca, že sa zhromažďujú ľudia, okamžite vyrastajú pomerne nadivoko a v nezdravom množstve. Ľudia väčšinou nemajú možnosť, ako sa im vyhnúť. Je to pirátske vpadnutie do mysle. Veľmi dobre sa dá podľa ich počtu odhadnúť, koľko ľudí asi chodí po ceste, a dokonca aj to, aká cieľová skupina alebo ľudia s akým príjmom tam chodia. Reklamy sa pomerne pružne prispôsobujú.“

SkryťVypnúť reklamu

Dá sa proti takému pirátskemu zásahu brániť?

„Nikde na svete asi nie je štát, kde by boli reklamy na verejných priestranstvách úplne zakázané, ale minimálne sú regulované. Ľudia si dávajú záležať, aby bolo viac vidno mesto ako reklamu, ktorou je oblepené. Žiadna reklama je skôr utópia, ide mi o otvorenie debaty, aby sa aj zastupiteľstvá zaoberali tým, či je umiestnenie reklamy spravodlivé a férové k ľuďom, a až v druhom rade aby sa riešilo, kde by mala byť a koľko reklamy je veľa. U nás je to ešte v duchu raného kapitalizmu ­ úplne nadivoko. Ako keby existovalo právo každého podnikateľa mať reklamu tak, aby sa jej ľudia nemohli vyhnúť. Vonkajšia reklama na verejnom priestore by mala byť v ideálnom prípade zakázaná a firmy by veľmi rýchlo pochopili, že zákazníkov by si museli nájsť cez iné médiá. Peniaze z takejto reklamy sú pre mesto zanedbateľné a občanom to nedáva žiadne relevantné protislužby. Ani MHD nie je lacnejšia, keď je oblepená reklamou. Mestá predávajú ľudí, ktorí v nich žijú, ale späť im nič nedávajú.“

SkryťVypnúť reklamu

[content type="avizo-clanok" id="7369529" title="Rado Ondřejíček píše:" url-type="sme-article"][/content]

Vplýva vonkajšia reklama na ľudí aj z iného než estetického hľadiska?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3H8J na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  1. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  2. Zlatý sen vo vzduchu
  3. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  4. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  5. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  6. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  8. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 253
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 221
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 043
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 739
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 619
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 822
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 177
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 631
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu