Neúnosne zaťažený dopravný systém v hlavnom meste však podľa nich potrebuje riešenie. Najprijateľnejším riešením by mohol byť koľajový systém, ktorým by sa spojili električkové trate s prímestskými traťami Železníc SR, tvrdia adepti na post šéfa Primaciálneho paláca.
Nezávislý kandidát na primátora Peter Beňuška povedal, že hoci pred časom patril medzi zástancov výstavby metra, dnes už k nim nepatrí. "Pred 10 rokmi sme peniaze na takú nákladnú stavbu mali. Žiaľ, dnes je metro pre Bratislavu veľkým luxusom," povedal Beňuška na stretnutí s voličmi. Kandidáti na ňom prezentovali svoj vzťah k metru, respektíve k nosnému dopravnému systému, ktorý by pomohol odstrániť problémy s dopravou v hlavnom meste.
Kandidát na primátora Bratislavy Ján Turňa za HZDS tvrdí, že slovo metro má v Bratislave, na rozdiel od iných miest, dva významy. Ide nielen o moderný dopravný prostriedok, ale aj o bratislavskú špecialitu. Je to názov čiernej diery, v ktorej sa už roky strácajú milióny bez toho, aby niekto za to niesol zodpovednosť, vyhlásil.
Andrej Ďurkovský, ktorý kandiduje za koalíciu KDH-ANO-DS-SZS, sa stotožňuje s názorom, že Bratislava potrebuje nosný dopravný systém. Neodváži sa však hovoriť o type budúceho metra, čo je podľa neho otázka pre expertov.
Adept na funkciu budúceho primátora Juraj Stern s podporou SDKÚ-SMK-OKS považuje metro ruského alebo francúzskeho typu za luxus. Podľa neho je Bratislava na metro príliš malým mestom a súčasne by nešlo o rentabilný spôsob dopravy. Niektorí odborníci totiž tvrdia, že ak by sa investície mali vrátiť, lístok z Petržalky na Železničnú stanica by musel stáť 150 korún.
*šž alf