Banská Bystrica 1. júla (TASR) - Doslova chaos spôsobila pracovníčkam telefónnych ústrední zmena smerových telefónnych čísel, ku ktorej od dnešného dňa pristúpili Slovenské telekomunikácie (ST), a.s. "Ľudia sú ako malé deti. Tvrdia, že o ničom nevedeli a na vine sme samozrejme my", rozhorčila sa jedna z pracovníčok ústredne v Banskej Bystrici. Ako dodala, volajúci na otázku, či nečítali letáky priložené k telefónnym účtom oznamujúce zmenu smerových čísel, väčšinou odpovedajú, že na také hlúposti nemajú čas.
"Najhoršie pritom je, že počas nedele nás slúži len minimálny počet", dodala. Podotkla, že počas dnešného dňa zaznamenali viac ako dvojnásobný počet volajúcich. "Zvyčajne podám informáciu o číslach približne 200 žiadateľom. Dnes som však vybavila už takmer 500 a to napriek tomu, že je víkend", konštatovala.
Najťažšie je podľa nej pre slovenských obyvateľov pochopiť ako je možné, že napríklad z Brezna sa do Banskej Bystrice dovolajú s rovnakým smerovým číslom. "Veď odjakživa som musel vytáčať inú volačku", týmito slovami okríkol pracovníčku ústredne istý pán. Ako v tejto súvislosti uviedla, podobné skúsenosti majú pravdepodobne aj jej kolegyne v bratislavskej, košickej a žilinskej ústredni.
Zmena, ku ktorej pristúpili ST v noci z 30. júna na 1. júla 2001 na celom území Slovenska, sa týka zlúčenia doterajších 82 uzlových telefónnych obvodov do 25 väčších celkov - takzvaných primárnych oblastí. Nové smerové čísla začínajú po číslici 0 číslicami 2, 3, 4 a 5 namiesto doterajších 7, 8 a 9.