Najväčší rivali nečakali na zákonom stanovený termín a s kampaňou začali v predstihu. Podľa krajského šéfa SDKÚ Petra Mertana koalícia má na voľby vyčlenených 400 tisíc korún. Každý kandidát na poslanca mestského zastupiteľstva prispel sumou 10 tisíc. Členovia SDKÚ ju zaplatili z vlastného vrecka. V prípade kandidátov koaličných strán Mertan nevedel povedať, či sumu platili z vlastných prostriedkov, alebo ju uhradili strany. Koaličný kandidát na primátora Juraj Liška investoval do kampane 150 tisíc korún. Liška je v súčasnosti poslancom NR SR a pred vstupom do politiky podnikal. Koalícia sa prezentuje na billboardoch, plagátoch, letákoch, inzerátmi v médiách a na stretnutiach s občanmi. Ako jediná uverejnila v regionálnych novinách celostránkové inzeráty. Podporiť Lišku prišiel aj predseda vlády Mikuláš Dzurinda. Podľa Mertana náklady na kampaň zrejme presiahnu 400 tisíc.
HZDS propaguje svojich kandidátov na billboardoch, inzerátmi v novinách, letákmi a plagátmi. Podľa pracovníčky okresnej kancelárie HZDS môže o nákladoch na kampaň hovoriť iba okresný predseda Jozef Rea, ktorý je zároveň kandidátom na primátora. Jeho sekretárka vo firme Old Herold povedala, že je na stretnutí s dôchodcami a odmietla poskytnúť jeho mobil.
Takmer žiadnu kampaň nerobí v porovnaní s predošlými volebnými obdobiami súčasný primátor Jozef Žiška, ktorý je vo funkcii už osem rokov a kandiduje ako nezávislý. V regionálnych novinách sa neobjavil ani jeden jeho inzerát. V centre mesta sú vylepené plagáty s jeho portrétom a pripravené má aj letáky, ktoré však zatiaľ ešte všetky domácnosti nedostali. "Kvantita ešte neznamená kvalitu. Aj týmto pravidlom som sa riadil pri plánovaní svojej volebnej kampane," povedal Žiška. Je presvedčený, že jeho kampaň je postačujúca. "Jasne formulovaný program, odpočet práce v predchádzajúcich rokoch - to je to najdôležitejšie, čo voliča zaujíma." Uviedol, že ako nezávislý si kampaň financuje z vlastných prostriedkov. "O konečnej výške potrebných financií je v tejto chvíli ťažké hovoriť," tvrdí Žiška.
*rt rč