SME

Prieskum: Väčšina žien vníma horšie svoje postavenie oproti mužom

Horšie postavenie vidí 56 percent žien. Šance sú rovnaké podľa 38 percent žien a 48 percent mužov.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: fotky.sme.sk)

BRATISLAVA. Väčšina žien na Slovensku vníma svoje postavenie a šance v spoločnosti v porovnaní s mužmi horšie.

Tento názor zastáva 56 percent opýtaných žien. Minulý rok ich bolo o 11 percent viac.

Tridsaťosem percent žien v tohtoročnom prieskume uviedlo, že ich postavenie a šance v porovnaní s mužmi sú rovnaké. Len šesť percent si myslí, že ženy sú na tom lepšie než muži.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyplýva to z výskumu názorov verejnosti na aktuálne spoločenské a politické otázky, ktorý realizoval aj v tomto roku Inštitút pre verejné otázky (IVO).

SkryťVypnúť reklamu

Podľa analytičky Zory Bútorovej z IVO táto problematika vo vedomí Slovákov reálne existuje.

"Aj keď oproti minulému roku došlo k určitému oslabeniu názorov na znevýhodnenie žien, z pohľadu dlhodobého časového prierezu vidíme, že tieto postoje dosť oscilujú," povedala analytička.

Podľa nej názory na postavenie a šance žien v našej spoločnosti v porovnaní s mužmi sú výrazne ovplyvnené rodovou príslušnosťou.

Takmer polovica oslovených mužov (48 percent) odpovedalo, že šance i postavenie žien sú rovnaké ako u nich.

Štyridsaťdva percent opýtaných vníma, že postavenie nežného pohlavia v spoločnosti je horšie. Sedem percent respondentov ohodnotilo, že ženy sú v tomto smere na tom lepšie ako muži.

"V skupine žien po celý čas výskumu aj v minulosti prevažovalo presvedčenie o ich znevýhodnení, kým v skupine mužov sa tento pohľad zmenil na menšinový. Budúci vývoj ukáže, či ide o dlhodobejší trend, alebo skôr o prechodnú odchýlku spôsobenú intenzívnou kampaňou proti rodovej ideológii," dodala Bútorová.

SkryťVypnúť reklamu

Výskum názorov verejnosti na aktuálne spoločenské a politické otázky uskutočnil IVO v dňoch 7. až 14. októbra a 4. až 12. novembra.

Zber údajov zabezpečila agentúra Focus na reprezentatívnej vzorke 1031 (v októbri) a 1064 (v novembri) obyvateľov Slovenskej republiky vo veku od 18 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  7. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 333
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 379
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 957
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 659
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 137
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 041
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 037
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 1 991
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu