Chromík v štábe: 90 percent hovorí áno mame a otcovi

Aliancia za rodinu (AZR) očakáva výsledky referenda v podniku Bratislava Flag ship Restaurant, ktorá patrí politikovi Alojz Hlinovi.

(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Výsledky referenda sú veľký úspech, povedal hovorca Aliancie za rodinu Anton Chromík aj napriek tomu, že účasť bola len 21,4 percenta.

Minútu po minúte sme ukončili o 1:00.

00:46 - Atmosféra je dobrá, ľudia v reštaurácii stále sú, hovorcovia poskytujú rozhovory. Členovia Aliancie už rozmýšľajú o budúcnosti a milión voličov považujú za dobrý základ na ďalšie aktivity.

00:33 - Aliancia za rodinu vníma otázky o tom, či sa po referende zmení na politickú stranu, za dehonestujúce, informuje TASR. Anton Chromík označil referendum za "veľký úspech".

00:17 - Atmosféra je v centrále Aliancie za rodinu napriek nepriaznivým výsledkom dobrá. Aliancia si počas vyhlásení viackrát zatlieskala. Chcú naďalej pôsobiť ako občianske združenie.

00:14 - Do obce, v ktorej bude najvyššia účasť, pôjde Aliancia za rodinu variť guláš, povedal Anton Chromík.

00:10 - "Ľudia boli minimálne informovaní a negatívnu úlohu pri tom určite zohrali médiá. Je to otázka do budúcna pre média aj pre spoločnosť ako takú," reagovala na neúspešné referendum hovorkyňa Aliancie Anna Verešová. "Podporu nám vyjadrilo 800-tisíc ľudí, ktorí stoja za touto témou. Títo ľudia prišli k urnám, o ostatných nevieme, čo chcú. S týmto kapitálom 800-tisíc ľudí sa dá ďalej robiť, téma rodiny je tu, s tým už nikto nič neurobí," dodala.

00:05 - „Výsledky pre mňa nie sú až tak dôležité, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby bolo referendum úspešné. Dúfam, že si ľudia všimli, že sú tieto témy závažné,“ hovorí 33-ročný Michal Makovník, ktorý ako dobrovoľník vešal plagáty aj aktivizoval ľudí.

Na otázku, či nemal pocit, že Aliancia šírila klamlivé informácie, odpovedá: „Viem si predstaviť oveľa horšie videá, ktoré by zaktivizovali spoločnosť a vyvolali vyššiu účasť. Aliancia sa snažila deklarovať to, čo je pravda, na rozdiel od mnohých médií. Viedla slušnú kampaň. Ja som spokojný, že som na správnej strane.“

Hovorca Aliancie za rodinu Anton Chromík. FOTO: SME - Jozef Jakubčo

23:35 - Aliancia sa nevyjadrila k tomu, či a koľko prispela na kampaň cirkev ani kedy zverejnia podrobné financovanie.

23:30 - Hovorca Aliancie Anton Chromík hodnotí výsledky: "Referendum hovorí o tých, ktorí prišli a tí ktorí neprišli, na tých názor sa neprihliada. Toto sú výsledky referenda - odpovede sú áno a nie, a toto referendum dopadlo tak, že 90 percent hovorí áno rodine, hovorí áno mame a otcovi," dodal Chromík.

Kampaň Aliancie za rodinu bola podľa neho slušná, Aliancia bude iniciovať ďalšie zákony.

Hovorca Aliancie za rodinu Anton Chromík. FOTO: SME - Jozef Jakubčo

23:09 - Do centrály prišiel Alojz Hlina, prišiel po dcéru, ktorá v jeho reštaurácii brigáduje. Novinárom povedal, že Aliancii poskytol priestory zadarmo, platia si ale za catering. Anton Chromík predtým tvrdil, že za reštauráciu platia. Hlinovi sa nepáči, ako sa začína zneužívať referendum a chce navrhnúť zákon, že ak zber podpisov iniciuje politická strana, tak potom časť nákladov na organizáciu aj zaplatí.

22:55 - Člen Aliancie urobil novinárke z balónika pudla.

22:53 - Hovorkyňa Aliancie Verešová prišla novinárov povzbudiť, aby sa ponúkli občerstvením. Opýtala sa, či niečo nepotrebujú, všetci sa sťažujú na preťaženú wifi.

22:29 - Atmosféra je tu pokojná, novinári majú samostatne vyčlenené priestory. Aj napriek sťažnostiam na médiá počas celej kampane sa tu teraz o novinárov starajú pekne. Máme vodu, kvalitné občerstvenie, koláčiky. Členovia Aliancie sedia v samostatnej miestnosti, kde novinárov nepúšťajú, píše náš redaktor Roman Cuprik.

V centrále sú aj zahraničné médiá ako ORF či redaktor agentúry AFP.

22:25 - Po niekoľkomesačnej kampani očakáva Aliancia za rodinu výsledky referenda. Volebný štáb majú v reštaurácii na námestí SNP, patriacej politikovi Alojzovi Hlinovi. Iniciatíva Inakosť očakáva výsledky asi sto metrov oproti nim, v Starej tržnici.

"Chceme sa poďakovať tým 10-tisíc dobrovoľníkom, ktorí vydali zo seba všetko," povedal na úvod hovorca Aliancie za rodinu Anton Chromík. K referendovej účasti sa zatiaľ vyjadrovať nebude.

Anton Chromík. FOTO: TASR

jak_9527_r9258_res.jpg

Hovorcovia Aliancie za rodinu výsledky zatiaľ nekomentujú. FOTO: Jozef Jakubčo

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 320
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 078
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 050
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 403
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 700
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 460
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 354
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 144
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Deti sa stali rukojemníkom, rušia najlepšie triedy

Spor o najlepšie školy ukazuje, ako sa u nás narába so školstvom.

Blízko Košíc môže vzniknúť rybia farma

V bývalom teľatníku chcú chovať africké sumčeky.

Starosta Hlinka: Zmluva s firmou EEI by sa mala zrušiť

Varianty: Ukončiť hneď alebo nechať dobehnúť do roku 2022.

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

V Bratislave ubudne tretina osemročných gymnázií

V septembri zrejme neotvoria prvé ročníky viaceré osemročné gymnáziá. Najviac utrpia súkromné a cirkevné. Škola pre mimoriadne deti sa redukcii vyhla.