SME

Aktivisti: Skoro milión hlasov, ale politické ambície nemáme

Politológovia premenu Aliancie za rodinu na politickú stranu nepredpokladajú. Jej predstaviteľ Anton Chromík to odmieta.

Anton Chromík.Anton Chromík. (Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. Väčšina politológov označuje možnú premenu Aliancie za rodinu na stranu za špekuláciu. Zhodujú sa však, že aliancia priniesla politickú tému a napriek neúspechu referenda nazbierala aj slušný politický kapitál.

Prieskum Focusu pred referendom ukázal, že alianciu ako politickú stranu by s určitosťou volili len tri percentá opýtaných. Skôr by ju volilo, ako nevolilo 13 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Takéto ambície nemám,“ opakuje stále najvýraznejší predstaviteľ aliancie Anton Chromík.

Prečítajte si tiež:Ako hlasovala v referende vaša obec (podrobné výsledky)Čítajte 

Chromík sa zdá úprimný

„Aliancia sa zatiaľ profilovala ako združenie jednej témy,“ vraví politológ Grigorij Mesežnikov. „Zapojili sa síce do výsostne politickej kauzy, ale podľa mňa by bolo príliš málo takto uchopiť otázku, ktorá by mala ľudí osloviť v podobe účasti na voľbách, v boji o mocenské pozície.“

SkryťVypnúť reklamu

Po ťažkej porážke v referende Mesežnikov nepredpokladá, že by sa aliancia vyprofilovala ako politická strana.

Niektorí špekulujú, že sa Chromík objaví napríklad na kandidátke KDH. „Práve na kandidátke KDH ho nečakám, pretože jeho iniciatíva vytvorila pre túto stranu veľmi diskomfortnú situáciu,“ myslí si Mesežnikov.

Chromík sa zatiaľ prezentoval ako bojovník za tradičnú rodinu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3MP8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 469
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 299
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 584
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 558
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 812
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 590
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 324
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 260
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu