BRATISLAVA. KDH chce viac pomáhať živnostníkom a malým podnikateľom, preto zriadilo inštitút ombudsmana. Stal sa ním podpredseda hnutia Peter Belinský.
„Malí podnikatelia a živnostníci majú pocit, že sa ich v štáte nechce nikto ujať. Chceme, aby ľudia mali pocit, že v tomto štáte má zmysel pracovať a podnikať,“ povedal dnes Belinský pre agentúru SITA. Za najvypuklejší problém považuje nezaplatené faktúry.
„Ale to vychádza, z toho, že je u nás nízka vymožiteľnosť práva. Chceme teda zlepšiť podnikateľské a právne prostredie a pomôcť ľuďom, aby sa dostali k svojim peniazom,“ uviedol.
Živnostníci môžu prísť za ombudsmanom, ak majú pocit, že im štát bráni v podnikaní. „Môžu prísť aj takí, ktorí vidia, že Slovensko stráca konkurencieschopnosť, alebo ak im niektorý štátny orgán, či verejný obstarávateľ nevyplatil faktúry. Budeme spolu hľadať systémové i konkrétne riešenia,“ povedal.
KDH bude zberať podnety. Následne bude hľadať riešenia. „Budeme sa pýtať verejných obstarávateľov, prečo k tomu prišlo, že nie sú preplatené faktúry. Budeme sa pýtať, prečo sa generálni obstarávatelia dostali do takej situácie. Našou snahou bude, aby sa živnostníci dostali k svojim peniazom,“ dodal Belinský.
KDH bude mať snahu zinštitucionalizovať tento post ombudsmana, aby ľudia mohli za ním prísť so svojimi problémami kedykoľvek. Preto zriadenie takejto pozície na celoštátnej úrovni bude vo volebnom programe KDH.