SME

Životnosť sovietskych radarov sa končí, Glváč už pripravuje tender

Slovensko ponúklo spoločné obstarávanie radarov Česku.

Minister Glváč.Minister Glváč. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Slovensko do konca mesiaca vyhlási medzinárodný tender na nové 3D radary

Rezort pripravuje podklady na vyhlásenie súťaže na štyri súpravy 3D radarov stredného dosahu, potvrdil minister obrany Martin Glváč.

Celková hodnota kontraktu by mala byť maximálne do 60 miliónov eur bez DPH.

Životnosť sovietskych radarov končí

Ozbrojené sily potrebujú nové rádiolokátory pre protivzdušnú obranu, lebo životnosť súčasných radarov P 37 sovietskej výroby sa končí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôvodne sa počítalo s ich modernizáciou, predĺžením životnosti a nahradením novými radarmi až v roku 2020, vysvetlila pre agentúru SITA hovorkyňa rezortu obrany Martina Balleková.

SkryťVypnúť reklamu

Pre sankcie voči Rusku majú problém s modernizáciou radarov aj ďalšie krajiny.

Čaká sa na Česko

Po tom, čo padol projekt spoločnej výroby radarov krajín V 4, Slovensko ponúklo spoločné obstarávanie radarov Česku. Práve preto, že sa čaká na oficiálnu odpoveď z českého ministerstva obrany, rezort zatiaľ tender nevyhlásil.

České ministerstvo obrany v súvislosti s radarmi dokončuje dokumentáciu a materiály na rokovanie vlády. Česi chcú 10 mobilných 3D radarov vrátane logistickej podpory počas ich životnosti. Chceli by, aby sa s ich dodávkou začalo najneskôr na konci roka 2017.

Hovorca českého ministerstva obrany Petr Medek pre agentúru SITA vo februári uviedol, že radary je potrebné nahradiť čo najskôr a pokiaľ by sme ich kupovali spoločne, museli by sa najprv vyriešiť legislatívne problémy.

SkryťVypnúť reklamu

„To by celý akvizičný proces zdržalo a tak nezostáva iná možnosť, ako vypísať vlastné výberové konanie,“ zdôraznil Medek vo februári.

Aj keď radary si budú krajiny nakupovať samostatne, otvára sa podľa hovorcu možnosť spolupráce, napríklad pri príprave a výcviku odborného a technického personálu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 417
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 280
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 556
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 475
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 920
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 546
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 394
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 086
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu