BRATISLAVA Šesťsto sedem tisíc eur má tento rok stáť „kultúrno-mediálna prezentácia“ slovenského predsedníctva v Európskej únii. Hoci hlavné akcie sa začnú až na budúci rok, keď v od júla prevezmeme šéfovanie Rade únie od Holandska, aby sme od o pol roka odovzdali Malte, už koncom tohto roka sa má spustiť webová stránka. Práve na ňu má ísť väčšina z vyčlenených peňazí.
Výdavky 607 tisíc eur vyplývajú podľa ministerstva zahraničia z „prác v oblasti propagácie a prezentácie Slovenska“. „Prevažnú časť z nich budú tvoriť výdavky na tvorbu, finalizáciu, správu a aktualizáciu web stránky predsedníctva, vrátane jej funkcionalít,“ uviedol hovorca Peter Stano. „Suma za web je, samozrejme, vysoká,“ myslí si odborník na reklamu a médiá Vlado Vokál. Rozpis výdavkov ako profesionál nechápe.
Netuším, čo tým myslia
„Vôbec netuším, čo sa tým myslí, čo znamená 600 tisíc pod takýmto názvom,“ povedal odborník na reklamu Marián Timoracký. Sám bol do decembra v pracovnej skupine pre koordinovanú prezentáciu Slovenska, ktorá diskutovala o logu predsedníctva, potom sa členstva vzdal.