Parkovanie na chodníkoch v mestách zrejme čakajú zmeny

Polícia chce v zákone zmeniť ustanovenia o objektívnej zodpovednosti vodiča.

(Zdroj: Foto: SME - JÁN KROŠLÁK)

Polícia chce v zákone zmeniť aj ustanovenia o objektívnej zodpovednosti vodiča.

BRATISLAVA. Objektívna zodpovednosť držiteľa vozidla, parkovanie na chodníku, oprávnenia policajta v súvislosti s nezaplatením mýta - aj tieto veci by sa mohli zmeniť v pripravovanej novele zákona o cestnej premávke. Informovalo o tom Prezídium Policajného zboru.

"Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky v súčasnosti pripravuje návrh novely zákona o cestnej premávke, ktorý je v legislatívnom štádiu vnútro-rezortného pripomienkového konania," uviedol Martin Wäldl z oddelenia komunikácie a prevencie Prezídia Policajného zboru.

Zmeny neiniciovala polícia

Novela chce otvoriť aj otázku parkovanie na chodníkoch v mestách. Po novom by sa mohlo parkovať len na tých miestach, kde by to dovoľovali značky.

"Na základe požiadavky, najmä Magistrátu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, ale aj ďalších samospráv a taktiež občanov, bola otvorená aj možnosť úpravy parkovania na chodníkoch," uviedol Martin Wäldl z oddelenia komunikácie a prevencie policajného prezídia.

Dodal, že zmeny v súvislosti s parkovaním neinicioval Policajný zbor. "V tejto súvislosti subjekty predložili vlastné návrhy na úpravu parkovania v mestách, ktoré polícia v súčasnosti posudzuje," povedal.

Podľa súčasných predpisov môže auto na chodníku zaparkovať vtedy, ak to povoľuje dopravná značka, alebo ak vodič nechá po zaparkovaní voľnú šírku chodníka najmenej 1,5 metra - okrem zóny, kde je zákaz zastavenia alebo státia a zóny s plateným alebo regulovaným státím.

Podstata návrhov, ktoré polícia dostala, spočíva v tom, aby sa na chodníkoch v meste mohlo parkovať len na miestach, ktoré sú označené príslušným vodorovným a zvislým dopravným značením. Ak by táto zmena v úprave parkovania na chodníkoch prešla, tak by začala platiť najskôr od januára 2019, prípadne ešte neskôr.

"Jej definitívne znenie bude predmetom diskusie s odbornou verejnosťou a pripomienkového konania," doplnil Wäldl.

Objektívna zodpovednosť

Samotná chystaná novela zákona o cestnej premávke má v prvom rade riešiť procesné postupy v súvislosti s objektívnou zodpovednosťou a upraviť postup dopravných inšpektorátov pri oznamovaní zmeny držby vozidla.

Slovensko totiž čaká zavedenie automatického režimu objektívnej zodpovednosti. Znamená to, že v roku 2016 by malo pri našich cestách stáť viac ako 1 300 prístrojov, ktoré zaznamenajú priestupok vodiča a ten môže byť pokutovaný aj bez zastavenia.

Aj teraz môžu policajti namerať vodiča a pokutu poslať majiteľovi vozidla poštou, proces je však prácny, keďže prístroje na automatické zaznamenávanie a spracovávanie priestupkov chýbajú. Kúpiť ich chcú z eurofondov, projekt vyčíslili na 49 miliónov eur.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 779
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 619
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 314
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 120
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 574
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 597
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 248
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 012
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 805
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 726

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Zvýšenú radiáciu vo vzduchu nemáme, hovoria meteorológovia i hygienici

Namerané hodnoty v niektorých európskych krajinách boli nízke, na hranici detekčného limitu.

Slovensko každoročne navýši výdavky na rozvojovú pomoc, hovorí Lajčák

Udržateľnosť projektov je podľa šéfa diplomacie v Južnom Sudáne veľmi nízka pre našu neprítomnosť.

Šéfku bytovej mafie Znamenákovú poslali za mreže na 25 rokov

Najvyšší súd rozhodoval v prípade úkladnej vraždy majiteľa domu v bratislavskom Prievoze Viliama Andrášika.

Matečná: Slovensko je jedinou krajinou EÚ bez vtáčej chrípky v komerčných chovoch

S príchodom teplejšieho počasia by mala podľa nej prísť aj znížená migrácia voľne žijúcich vtákov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop