SME

Nadaní žiaci sa prebojovali do Číny. Na cestu im chýbajú peniaze

Žiaci základnej školy vo Zvolene by mohli reprezentovať Slovensko na medzinárodnej robotickej súťaži. Štát im to nepreplatí.

Štát sponzoruje väčšinou súťaže v školských predmetoch. Súťaž RoboCup však na ministerstve školstva nie je zaregistrovaná.Štát sponzoruje väčšinou súťaže v školských predmetoch. Súťaž RoboCup však na ministerstve školstva nie je zaregistrovaná. (Zdroj: ZŠ P. JILEMNICKÉHO)

BRATISLAVA. Nadaní žiaci Základnej školy Jilemnického 2 vo Zvolene zvíťazili v celoslovenskej súťaži v stavbe a programovaní robotov RoboCup. To znamená aj reprezentáciu Slovenska na majstrovstvách sveta, ale na cestu do Číny im chýbajú peniaze.

„Pre niektoré rodiny nie je možné získať v krátkom čase 1500 eur pre dieťa na reprezentáciu,“ povedala riaditeľka školy Ľuboslava Bieliková. „Máme plno slov o rozvoji vedy, ale keď príde na skutky, výsledok je takýto.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ministerstvo školstva im nepomôže, súťaž RoboCup nie je u nich zaregistrovaná a nie je v schválenom pláne. Účasť výhercom na medzinárodnom kole preto neprepláca.

SkryťVypnúť reklamu

„Rezort školstva v tejto veci komunikoval s jej organizátorom a ponúkol mu spoluprácu,“ píše ministerstvo vo svojom stanovisku. „Do dnešného dňa však neprejavil o ňu záujem.“

Slovenské kolo súťaže pripravuje Slovenská spoločnosť elektronikov.

Medzinárodná súťaž

RoboCup existuje od roku 1997 a svoje medzinárodné kolo už organizovala v Nemecku, Portugalsku či Brazílii. Tento rok by mali výhercovia národného kola ísť do Číny.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3QQE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 432
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 281
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 556
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 501
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 899
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 553
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 379
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 109
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu