Verejnosť je pozitívne naklonená k vytvoreniu značky Slovensko

Podľa prieskumu agentúry Focus je potrebné investovať do značky, vďaka ktorej bude Slovensko lepšie rozpoznateľné.

(Zdroj: Ilustračné TASR)

BRATISLAVA. Až 83 percent respondentov súhlasí s tým, že je potrebné investovať prostriedky do vytvorenia značky, vďaka ktorej bude Slovensko lepšie rozpoznateľné vo svetovej konkurencii. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorý pre ministerstvo zahraničia zrealizovala agentúra FOCUS.

Uskutočnil sa na prelome januára a februára na vzorke 1010 respondentov. O jeho výsledkoch informoval tlačový odbor ministerstva.

"Potešilo ma, že väčšina ľudí súhlasí s našou víziou prezentovať Slovensko vo svete ako modernú a rozmanitú krajinu, v ktorej žijú šikovní a vynaliezaví obyvatelia," zhodnotil šéf slovenskej diplomacie Miroslav Lajčák.

Ministerstvo sa v prieskume zaujímalo o vlastnosti, ktoré najviac vystihujú Slovensko a jeho obyvateľov. Približne 84 percent opýtaných považuje za výstižnú vlastnosť Slovákov šikovnosť, tri štvrtiny opýtaných si myslia, že je to adaptabilnosť a viac ako 68 percent sa stotožňuje s rozmanitosťou krajiny, ktorá ponúka množstvo kontrastov na malom území.

Prieskum ukázal tiež, že napríklad pri prezentácii Slovenska v cestovnom ruchu je možné pri zachovaní celkového dôrazu na moderné a inovatívne atribúty krajiny využiť aj folklór, ktorý považuje za výstižnú charakteristiku prevažná časť respondentov.

Ako výstižné vlastnosti sa najčastejšie spomínali dobrosrdečnosť/pohostinnosť (23 %) a pracovitosť/usilovnosť (12 %). Pri vizuálnom stvárnení "značky Slovensko" sa až 84 percent opýtaných domnieva, že by malo reflektovať farby trikolóry (biela-modrá-červená) a podľa 81 percent respondentov by v prezentácii bolo vhodné využiť aj štátny znak.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 305
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 554
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 504
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 179
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 777
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 535
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 918
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 893
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 969
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 761

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Eurofondy, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek.

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.