SME

Verejnosť je pozitívne naklonená k vytvoreniu značky Slovensko

Podľa prieskumu agentúry Focus je potrebné investovať do značky, vďaka ktorej bude Slovensko lepšie rozpoznateľné.

(Zdroj: Ilustračné TASR)

BRATISLAVA. Až 83 percent respondentov súhlasí s tým, že je potrebné investovať prostriedky do vytvorenia značky, vďaka ktorej bude Slovensko lepšie rozpoznateľné vo svetovej konkurencii. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorý pre ministerstvo zahraničia zrealizovala agentúra FOCUS.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uskutočnil sa na prelome januára a februára na vzorke 1010 respondentov. O jeho výsledkoch informoval tlačový odbor ministerstva.

"Potešilo ma, že väčšina ľudí súhlasí s našou víziou prezentovať Slovensko vo svete ako modernú a rozmanitú krajinu, v ktorej žijú šikovní a vynaliezaví obyvatelia," zhodnotil šéf slovenskej diplomacie Miroslav Lajčák.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo sa v prieskume zaujímalo o vlastnosti, ktoré najviac vystihujú Slovensko a jeho obyvateľov. Približne 84 percent opýtaných považuje za výstižnú vlastnosť Slovákov šikovnosť, tri štvrtiny opýtaných si myslia, že je to adaptabilnosť a viac ako 68 percent sa stotožňuje s rozmanitosťou krajiny, ktorá ponúka množstvo kontrastov na malom území.

Prieskum ukázal tiež, že napríklad pri prezentácii Slovenska v cestovnom ruchu je možné pri zachovaní celkového dôrazu na moderné a inovatívne atribúty krajiny využiť aj folklór, ktorý považuje za výstižnú charakteristiku prevažná časť respondentov.

Ako výstižné vlastnosti sa najčastejšie spomínali dobrosrdečnosť/pohostinnosť (23 %) a pracovitosť/usilovnosť (12 %). Pri vizuálnom stvárnení "značky Slovensko" sa až 84 percent opýtaných domnieva, že by malo reflektovať farby trikolóry (biela-modrá-červená) a podľa 81 percent respondentov by v prezentácii bolo vhodné využiť aj štátny znak.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 267
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 760
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 876
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 571
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 471
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu