Stratégia Smeru pred voľbami je jasná, ale ani najdrahší balíček úspech priniesť nemusí. Motívom predvolebnej kampane sa vládna strana už netrápi, voličov bude lákať na tretí sociálny balíček.
BRATISLAVA. Najmä pomoc mladým rodinám a dôchodcom. Tretí balíček sociálnych opatrení, ktorý chce kabinet Roberta Fica zo Smeru predstaviť v decembri, má byť podľa informácií z prostredia vlády jediným lákadlom pre voličov v budúcoročných voľbách.
Hlavné slovo pri tvorbe balíčka by mal mať okrem ministra financií Petra Kažimíra najmä minister sociálnych vecí Ján Richter.
Podpredseda Smeru a zatiaľ neoficiálny šéf volebnej kampane Marek Maďarič pre SME potvrdil, že tretí balíček bude súčasťou kampane. „Strana, ktorá vládne, je v období volebnej kampane posudzovaná predovšetkým podľa svojich vládnych výsledkov a rozhodnutí. V tomto zmysle sa nepochybne súčasťou volebného súboja stane aj avizovaný tretí balíček sociálno-ekonomických opatrení.“
Opatrenia z balíčka Maďarič odôvodnil „zodpovednou fiškálnou a hospodárskou politikou vlády Smeru“.
Kampaň za 500 miliónov
Fico tretí balíček ohlásil na sneme Smeru koncom mája.
Vláda by ho mala predstaviť 5. decembra, štát bude stáť asi 500 miliónov eur. Z balíčkov Smeru bude najdrahší. Prvý stál okolo 250 miliónov eur, druhý bude stáť o 50 miliónov eur menej. Ak bude Smer zostavovať vládu aj po marci 2016, opatrenia tretieho balíčka majú byť súčasťou nového programového vyhlásenia vlády.