Váhostav sa vytráca z pamäte ľudí. Úplne upadla Matovičova nahrávka

Prieskum agentúry Focus preukázal, že seriózne témy majú podstatne vyšší potenciál zapamätateľnosti v porovnaní s bulvárnymi témami.

Robert Fico a Vladimír Široký.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. V poslednom období rezonovala v médiách podľa Slovákov najmä kauza okolo spoločnosti Váhostav-SK. Nasledovali ju témy ako II. dôchodkový pilier, balíček sociálnych opatrení či slovenskí politici a politika.

Vyplýva to z prieskumu agentúry FOCUS, ktorý realizovala od 2. do 10. júna na vzorke 1018 respondentov.

Ľudí sa pýtala na to, o akých udalostiach sa na Slovensku v poslednom mesiaci najviac písalo alebo rozprávalo v médiách.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Takto Robert Fico dvakrát zmenil názor na kauzu Váhostav

Dominuje Váhostav

Tému Váhostav-SK uviedlo 29,1 percenta opýtaných Slovákov. Podľa riaditeľa agentúry FOCUS Martina Slosiarika však táto kauza už vyčerpáva svoj potenciál top témy. "Ešte pred mesiacom túto kauzu menovalo spontánne až takmer 50 percent respondentov, zatiaľ čo v aktuálnom menej ako 30 percent, takže kauza sa postupne vytráca z pamäte ľudí," uviedol pre TASR.

To, že si na ňu dokázal spomenúť približne každý tretí respondent, podľa neho potvrdzuje fakt, že zo strany verejnosti bola pozorovaná veľmi intenzívne.

"Ľudia ju vnímali ako exemplárny príklad porušenia rovnosti pred zákonom a nespravodlivosti bez potrestania vinníkov," priblížil Slosiarik.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Pri reštrukturalizácii Váhostavu pýtajú peniaze veľké schránkové firmy

Druhý dôchodkový pilier

Ďalšou významnou témou, ktorú Slováci vnímali v ostatnom čase v médiách, bol II. dôchodkový pilier či dôchodková reforma. Spomenulo ju 12,3 percenta respondentov. Riaditeľ agentúry FOCUS tvrdí, že v tomto prípade ide o sociálnu tému s výrazným ekonomickým rozmerom.

"Týka sa riešenia problémov, ktoré spoločnosť vníma dlhodobo ako najproblémovejšie, teda otázok životnej úrovne a sociálnych istôt," vysvetlil.

K nim patria aj udalosti okolo balíka sociálnych opatrení, ktoré v prieskume uviedlo 9,5 percenta ľudí. Tesne nasledovali témy týkajúce sa slovenskej politiky a politikov, spomenulo ich 9,1 percenta opýtaných. Za nimi nasledovala návšteva premiéra Roberta Fica v Moskve (6,6 percenta), počasie na Slovensku (6,5 percenta) či hokejové majstrovstvá (5,1 percenta).

Približne štyri percentá opýtaných vnímalo v médiách informácie o dôchodkoch, korupcii i nezamestnanosti. O niečo menej vnímali Slováci udalosti spojené s kriminalitou, zdražovaním, oslavami oslobodenia 2. svetovej vojny, zdravotníctvom, predraženým CT prístrojom či školstvom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Na webe je celá Matovičova nahrávka rozhovoru s Procházkom

Opačný pól

Na chvoste prieskumu, pod jedným percentom, sa ocitla napríklad kauza Bezák, témy ohľadom prezidenta SR Andreja Kisku, privatizácii Telekomu, čiernych stavieb, podzemných garáží na Bratislavskom hrade či kauzy Matovič-Procházka.

Podľa Slosiarika prieskum v prípade hlavy štátu SR preukázal, že ak je niekto obľúbeným politikom, automaticky to neznamená, že o tom ľudia budú hovoriť ako o udalosti mesiaca. "Naopak, jeho zvolenie bolo top udalosťou, pretože dokázal poraziť premiéra krajiny s neporovnateľnou politickou skúsenosťou," povedal.

Ako spresnil, na to, aby sa niečo stalo udalosťou, nestačí len konštatovanie nejakého stavu, ale aj určitá dynamika daného javu. "Aby sa o prezidentovi hovorilo, musí niečo pozitívne alebo negatívne urobiť," vysvetlil Slosiarik.

Kauza Matovič vs. Procházka podľa jeho slov vyčerpala svoj potenciál už pred približne rokom, keď bola prvýkrát zverejnená. Ľudia jej už neprikladali význam, pretože to dôležité bolo pre verejnosť pravdepodobne povedané pred rokom.

Podľa riaditeľa agentúry FOCUS prieskum preukázal, že seriózne témy majú podstatne vyšší potenciál zapamätateľnosti v porovnaní s bulvárnymi témami a ľudia im pripisujú vyššiu mieru subjektívnej dôležitosti.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 202
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 951
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 904
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 682
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 232
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 101
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 655
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 457
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 756
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 744

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Everest bude ešte ťažší. Čakanie v zápche môže horolezcov stáť život

Hillaryho výšvih – poslednú veľkú prekážku pri výstupe zničilo zemetrasenie.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval zahraničné firmy, aby sa vyjadrili ku korupcii

Za každé euro investované do výskumu si môžu firmy odpočítať z daní o štvrtinu viac.

V rebríčku kandidátov na predsedu ÚVO vedie jeho právnik

Kandidát spájaný so stranou Most skončil ako posledný.

Kaliňák obhajoval nákupy budov, hovorí o vymyslených kauzách

Výsledná cena je to jediné, čo je rozhodujúce, tvrdí minister.

Meteorológovia varujú pred búrkami s krúpami

Búrky by mali zasiahnuť takmer celé územie Slovenska.