SME

Váhostav sa vytráca z pamäte ľudí. Úplne upadla Matovičova nahrávka

Prieskum agentúry Focus preukázal, že seriózne témy majú podstatne vyšší potenciál zapamätateľnosti v porovnaní s bulvárnymi témami.

Robert Fico a Vladimír Široký.Robert Fico a Vladimír Široký. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. V poslednom období rezonovala v médiách podľa Slovákov najmä kauza okolo spoločnosti Váhostav-SK. Nasledovali ju témy ako II. dôchodkový pilier, balíček sociálnych opatrení či slovenskí politici a politika.

Vyplýva to z prieskumu agentúry FOCUS, ktorý realizovala od 2. do 10. júna na vzorke 1018 respondentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudí sa pýtala na to, o akých udalostiach sa na Slovensku v poslednom mesiaci najviac písalo alebo rozprávalo v médiách.

Prečítajte si tiež:Takto Robert Fico dvakrát zmenil názor na kauzu VáhostavČítajte 

Dominuje Váhostav

Tému Váhostav-SK uviedlo 29,1 percenta opýtaných Slovákov. Podľa riaditeľa agentúry FOCUS Martina Slosiarika však táto kauza už vyčerpáva svoj potenciál top témy. "Ešte pred mesiacom túto kauzu menovalo spontánne až takmer 50 percent respondentov, zatiaľ čo v aktuálnom menej ako 30 percent, takže kauza sa postupne vytráca z pamäte ľudí," uviedol pre TASR.

SkryťVypnúť reklamu

To, že si na ňu dokázal spomenúť približne každý tretí respondent, podľa neho potvrdzuje fakt, že zo strany verejnosti bola pozorovaná veľmi intenzívne.

"Ľudia ju vnímali ako exemplárny príklad porušenia rovnosti pred zákonom a nespravodlivosti bez potrestania vinníkov," priblížil Slosiarik.

Prečítajte si tiež:Pri reštrukturalizácii Váhostavu pýtajú peniaze veľké schránkové firmyČítajte 

Druhý dôchodkový pilier

Ďalšou významnou témou, ktorú Slováci vnímali v ostatnom čase v médiách, bol II. dôchodkový pilier či dôchodková reforma. Spomenulo ju 12,3 percenta respondentov. Riaditeľ agentúry FOCUS tvrdí, že v tomto prípade ide o sociálnu tému s výrazným ekonomickým rozmerom.

"Týka sa riešenia problémov, ktoré spoločnosť vníma dlhodobo ako najproblémovejšie, teda otázok životnej úrovne a sociálnych istôt," vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

K nim patria aj udalosti okolo balíka sociálnych opatrení, ktoré v prieskume uviedlo 9,5 percenta ľudí. Tesne nasledovali témy týkajúce sa slovenskej politiky a politikov, spomenulo ich 9,1 percenta opýtaných. Za nimi nasledovala návšteva premiéra Roberta Fica v Moskve (6,6 percenta), počasie na Slovensku (6,5 percenta) či hokejové majstrovstvá (5,1 percenta).

Približne štyri percentá opýtaných vnímalo v médiách informácie o dôchodkoch, korupcii i nezamestnanosti. O niečo menej vnímali Slováci udalosti spojené s kriminalitou, zdražovaním, oslavami oslobodenia 2. svetovej vojny, zdravotníctvom, predraženým CT prístrojom či školstvom.

Prečítajte si tiež:Na webe je celá Matovičova nahrávka rozhovoru s ProcházkomČítajte 

Opačný pól

Na chvoste prieskumu, pod jedným percentom, sa ocitla napríklad kauza Bezák, témy ohľadom prezidenta SR Andreja Kisku, privatizácii Telekomu, čiernych stavieb, podzemných garáží na Bratislavskom hrade či kauzy Matovič-Procházka.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Slosiarika prieskum v prípade hlavy štátu SR preukázal, že ak je niekto obľúbeným politikom, automaticky to neznamená, že o tom ľudia budú hovoriť ako o udalosti mesiaca. "Naopak, jeho zvolenie bolo top udalosťou, pretože dokázal poraziť premiéra krajiny s neporovnateľnou politickou skúsenosťou," povedal.

Ako spresnil, na to, aby sa niečo stalo udalosťou, nestačí len konštatovanie nejakého stavu, ale aj určitá dynamika daného javu. "Aby sa o prezidentovi hovorilo, musí niečo pozitívne alebo negatívne urobiť," vysvetlil Slosiarik.

Kauza Matovič vs. Procházka podľa jeho slov vyčerpala svoj potenciál už pred približne rokom, keď bola prvýkrát zverejnená. Ľudia jej už neprikladali význam, pretože to dôležité bolo pre verejnosť pravdepodobne povedané pred rokom.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa riaditeľa agentúry FOCUS prieskum preukázal, že seriózne témy majú podstatne vyšší potenciál zapamätateľnosti v porovnaní s bulvárnymi témami a ľudia im pripisujú vyššiu mieru subjektívnej dôležitosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 858
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 448
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 181
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 572
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 824
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 193
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 093
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 889
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Madej stvárňuje Jozefa Tisa v inscenácii Hitlerov prezident a hrá ho spôsobom, kedy je aj divák na pochybách, či v Tisovi nebolo trochu ľudskosti.

V divadle hrá Jozefa Tisa.


14
Grécko - Slovensko: ONLINE prenos z prípravného zápasu.

Sledujte s nami prenos.


2
17. november v Bratislave.

To, že zo všetkých sviatkov zmizne práve 17. november, dokazuje, že sme neustrážili demokraciu.


Veronika Šikulová 39
Coco Gauffová vo finále Roland Garros 2025.

Gauffová zdolala Sabalenkovú v druhom grandslamovom finále.


a 1 ďalší 6

Sportnet

Martin Dúbravka v drese Slovenska.

Pozrite si zostavy zápasu Grécko - Slovensko v prípravnom futbalovom zápase.


Slovenská cyklistka Viktória Chladoňová.

Slovenská cyklistka je v celkovej klasifikácii v TOP 10.


Brankár Jaroslav Janus si preberá ocenenie pre najlepšieho hráča play-off po 7. zápase finále play-off Tipos extraligy medzi HC Košice a HK Nitra.

V drese Košíc odohral uplynulé tri sezóny, počas ktorých tímu pomohol ku dvom majstrovským titulom.


TASR
Protestujúci fanúšikovia klubu Brescia Calcio.

V Serie A strávil dovedna 23 sezón.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu