BRATISLAVA. Čo týždeň, to nové video. Tak vyzerá komunikácia opozičnej Siete na Facebooku necelých osem mesiacov pred voľbami.
Politici cez elektronické médiá môžu navyše informovať aj o termínoch letných akcií, ktoré sú súčasťou predvolebnej kampane. Okrem Siete to využívajú najmä SNS a SDKÚ.
Na webe bližšie k voličom
Trend, s ktorým pred piatimi rokmi uspeli liberáli z SaS, sa už uchytil aj medzi štandardnými stranami. Videá či blogy politikov na sociálnych sieťach a oficiálnych weboch strán pomáhajú ľahšie prezentovať program aj mimo ostrej kampane.
Dôraz na online výstupy bude v tejto kampani klásť strana Sieť. „Počítame s nákladmi v objeme 150– až 200–tisíc eur,“ informovala hovorkyňa Karolína Ducká. Sieť už dnes uverejňuje na svojom konte na sociálnej sieti videá zo stretnutí s voličmi alebo príhovory členov strany.
Na internetovú kampaň sa znovu spolieha aj SaS, no nezanedbá ani bilbordy či televíziu. „Budeme sa snažiť o optimálny marketingový mix. Samozrejme, že s plným využitím internetu, ktorý je našou silnou stránkou,“ povedala hovorkyňa Katarína Svrčeková. Na celú kampaň chcú minúť najviac 500–tisíc eur.
Zintenzívniť komunikáciu cez sociálnu sieť sa chystajú aj štandardné strany.