Vláda schválila návrh stratégie kampane o vstupe SR do EÚ

Bratislava 22. januára (TASR) - Vláda dnes prijala návrh stratégie predreferendovej kampane o vstupe Slovenska do Európskej únie (EÚ), ktorú predložil ...

Bratislava 22. januára (TASR) - Vláda dnes prijala návrh stratégie predreferendovej kampane o vstupe Slovenska do Európskej únie (EÚ), ktorú predložil vicepremiér Pál Csáky.

Súčasťou kampane, ktorá odštartovala už v utorok po tom, ako parlament prijal návrh uznesenia o vypísaní referenda, bude bezplatná telefonická linka 0800 111 666. Linka začne fungovať od 1. marca a bude poskytovať informácie o výhodách integrácie do európskej pätnástky. Od budúceho týždňa sa spustí do prevádzky aj internetová stránka www.eureferendum.sk. Pripravujú sa informačné brožúry o EÚ, regionálne konferencie, kultúrne podujatia či návštevy predstaviteľov únie v SR.

Csáky dnes informoval, že mimovládne subjekty, vrátane médií, budú môcť už od pondelka predkladať projekty na podporu šírenia informácií o EÚ a mobilizáciu obyvateľstva v regiónoch na májové referendum v sume do 250 tisíc korún. Prihlásiť sa môžu písomne aj elektronickou formou, a to na adrese Úradu vlády SR alebo prostredníctvom internetovej vládnej stránky www.vlada.gov.sk, kde je zverejnený projektový formulár. Výber a zaradenie projektov do kampane bude zverejnené do 5 dní po výberovom konaní na vládnej internetovej stránke. Na projekty sa ráta so sumou 30 miliónov korún.

Kampaň sa zameria na cieľové skupiny, ktorými sú mladí ľudia, ženy, manažéri, podnikatelia, príslušníci menšín vrátane Rómov, seniori a obyvatelia Prešovského a Trenčianskeho kraja. Tí, ako aj sympatizanti opozičných strán HZDS a KSS, totiž podľa prieskumov verejnej mienky deklarujú odpor k vstupu SR do EÚ.

Kampaň bude stáť 50 miliónov korún. Csáky má však prisľúbené ďalšie finančné prostriedky od delegatúry EK v SR.

Predreferendová kampaň má už aj svoje oficiálne logo. Predstavuje ho modrý štvorec s dvanástimi európskymi hviezdami v tvare kruhu, ktorému dominuje slovenský vrch Kriváň. Ten podľa Csákyho symbolizuje, že Slovensko sa chce stať členom EÚ.

Logo sa používa už od roku 1999, keď vláda prijala materiál o komunikačnej stratégii pre vstup SR do únie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  4. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  5. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  8. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  9. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 62 300
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 691
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 902
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 444
  5. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 9 119
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 6 095
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 798
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 902
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 530
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 376

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Preferencie hovoria o totálnej nedôvere

Nevidno nikoho, kto by to vedel zlepiť.

Neprehliadnite tiež

Chatári po voľbách postupne ovládajú obce pri Domaši

Model volieb z obce Kvakovce sa osvedčil aj v Bžanoch.

Umiestnenie unimobuniek v Hrabušiciach rozdelilo rómsku komunitu

Chudobných nechcú tí majetnejší do susedstva.

Ministerstvo obrany chce rokovať s českou firmou Eldis o nákupe radarov

Za tri súpravy rádiolokátorov by Slovensko zaplatilo 23,4 milióna eur.

Do nedele rána by malo na väčšine územia nasnežiť

Najviac môže nasnežiť na východe, do desiatich centimetrov.