Bratislava 22. januára (TASR) - Vláda dnes prijala návrh stratégie predreferendovej kampane o vstupe Slovenska do Európskej únie (EÚ), ktorú predložil vicepremiér Pál Csáky.
Súčasťou kampane, ktorá odštartovala už v utorok po tom, ako parlament prijal návrh uznesenia o vypísaní referenda, bude bezplatná telefonická linka 0800 111 666. Linka začne fungovať od 1. marca a bude poskytovať informácie o výhodách integrácie do európskej pätnástky. Od budúceho týždňa sa spustí do prevádzky aj internetová stránka www.eureferendum.sk. Pripravujú sa informačné brožúry o EÚ, regionálne konferencie, kultúrne podujatia či návštevy predstaviteľov únie v SR.
Csáky dnes informoval, že mimovládne subjekty, vrátane médií, budú môcť už od pondelka predkladať projekty na podporu šírenia informácií o EÚ a mobilizáciu obyvateľstva v regiónoch na májové referendum v sume do 250 tisíc korún. Prihlásiť sa môžu písomne aj elektronickou formou, a to na adrese Úradu vlády SR alebo prostredníctvom internetovej vládnej stránky www.vlada.gov.sk, kde je zverejnený projektový formulár. Výber a zaradenie projektov do kampane bude zverejnené do 5 dní po výberovom konaní na vládnej internetovej stránke. Na projekty sa ráta so sumou 30 miliónov korún.
Kampaň sa zameria na cieľové skupiny, ktorými sú mladí ľudia, ženy, manažéri, podnikatelia, príslušníci menšín vrátane Rómov, seniori a obyvatelia Prešovského a Trenčianskeho kraja. Tí, ako aj sympatizanti opozičných strán HZDS a KSS, totiž podľa prieskumov verejnej mienky deklarujú odpor k vstupu SR do EÚ.
Kampaň bude stáť 50 miliónov korún. Csáky má však prisľúbené ďalšie finančné prostriedky od delegatúry EK v SR.
Predreferendová kampaň má už aj svoje oficiálne logo. Predstavuje ho modrý štvorec s dvanástimi európskymi hviezdami v tvare kruhu, ktorému dominuje slovenský vrch Kriváň. Ten podľa Csákyho symbolizuje, že Slovensko sa chce stať členom EÚ.
Logo sa používa už od roku 1999, keď vláda prijala materiál o komunikačnej stratégii pre vstup SR do únie.