SME
Nedeľa, 28. február, 2021 | Meniny má ZlaticaKrížovkyKrížovky

Vláda schválila návrh stratégie predreferendovej kampane o vstupe SR do EÚ

Bratislava 22. januára (TASR) - Vláda dnes prijala návrh stratégie predreferendovej kampane o vstupe Slovenska do Európskej únie (EÚ), ktorú predložil ...

Bratislava 22. januára (TASR) - Vláda dnes prijala návrh stratégie predreferendovej kampane o vstupe Slovenska do Európskej únie (EÚ), ktorú predložil vicepremiér Pál Csáky.

Súčasťou kampane, ktorá odštartovala už v utorok po tom, ako parlament prijal návrh uznesenia o vypísaní referenda, bude bezplatná telefonická linka 0800 111 666. Linka začne fungovať od 1. marca a bude poskytovať informácie o výhodách integrácie do európskej pätnástky. Od budúceho týždňa sa spustí do prevádzky aj internetová stránka www.eureferendum.sk. Pripravujú sa informačné brožúry o EÚ, regionálne konferencie, kultúrne podujatia či návštevy predstaviteľov únie v SR.

Skryť Vypnúť reklamu

Csáky dnes informoval, že mimovládne subjekty, vrátane médií, budú môcť už od pondelka predkladať projekty na podporu šírenia informácií o EÚ a mobilizáciu obyvateľstva v regiónoch na májové referendum v sume do 250 tisíc korún. Prihlásiť sa môžu písomne aj elektronickou formou, a to na adrese Úradu vlády SR alebo prostredníctvom internetovej vládnej stránky www.vlada.gov.sk, kde je zverejnený projektový formulár. Výber a zaradenie projektov do kampane bude zverejnené do 5 dní po výberovom konaní na vládnej internetovej stránke. Na projekty sa ráta so sumou 30 miliónov korún.

Kampaň sa zameria na cieľové skupiny, ktorými sú mladí ľudia, ženy, manažéri, podnikatelia, príslušníci menšín vrátane Rómov, seniori a obyvatelia Prešovského a Trenčianskeho kraja. Tí, ako aj sympatizanti opozičných strán HZDS a KSS, totiž podľa prieskumov verejnej mienky deklarujú odpor k vstupu SR do EÚ.

Skryť Vypnúť reklamu

Kampaň bude stáť 50 miliónov korún. Csáky má však prisľúbené ďalšie finančné prostriedky od delegatúry EK v SR.

Predreferendová kampaň má už aj svoje oficiálne logo. Predstavuje ho modrý štvorec s dvanástimi európskymi hviezdami v tvare kruhu, ktorému dominuje slovenský vrch Kriváň. Ten podľa Csákyho symbolizuje, že Slovensko sa chce stať členom EÚ.

Logo sa používa už od roku 1999, keď vláda prijala materiál o komunikačnej stratégii pre vstup SR do únie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 19 888
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 9 841
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 9 228
  4. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 9 217
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 9 014
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 7 807
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 913
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 507
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 5 142
  10. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 4 605
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ustašovci deportovali do lágra Jasenovac Srbov, Rómov, Židov, ale aj množstvo ďalších ľudí bez ohľadu na pohlavie, vek, národnosť či vierovyznanie.

Ustašovci zavraždili v lágri 106 Slovákov a každý z nich má svoj príbeh.

26. feb
Matematik Richard Kollár po stretnutí s prezidentkou.

Ako môže vyzerať jar či leto s koronavírusom?

26. feb

Aktuálne chytá za Dlhú Lúku.

19. feb
Od Antarktídy odtrhol veľký ľadovec.

Ľadovec pravdepodobne odpláva z kontinentu alebo narazí na plytčinu.

14 h

Neprehliadnite tiež

So SNG prinášame cyklus Deväť obrazov komunizmu.

2 h
Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 306-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 7 075 obetí. Opatrenia riadi covid automat.

3 h