- obmedzilo zľavy na železnici a pripravilo zdraženie cestovného,
- vymenilo personálne obsadenie železníc,
- súhlasilo so zrušením 25 regionálnych tratí,
- vymyslelo spôsob, ako štát opäť ovládne Slovenské aerolínie,
- navrhlo zapojiť do diaľničnej výstavby súkromné peniaze.
Kauza:
Železnice si plánovali postaviť nové sídlo za pol miliardy korún. Po medializácii prípadu im ho minister Pavol Prokopovič zakázal a železnice budú musieť zasypať jamu, kde mala ich nová budova stáť.
Názor z opozície
ĽUBOMÍR VÁŽNY, Smer: „Vláda ukázala, že nebola pripravená na vládanutie, pretože jej prvé opatrenia, vrátane rušenia regionálnych tratí nie sú opodstatnené. Najprv si treba urobiť poriadok v železničnej spoločnosti a potom hľadať reštriktívne opatrenia, s nedoziernymi následkami. Nezačali so systémovými krokmi - koncepciou dopravy, úsporou nákladov, externých výkonov a zjednodušením dopravy. V cestnej doprave skresali výdavky na 8,5 miliardy korún a takto našu dopravnú infraštruktúru nepriblížime. Ani v kombinovanej, leteckej a vodnej dopravy nespravili nič.“