BRATISLAVA. Billboardy by podľa poslankyne NR SR Renáty Zmajkovičovej nemali byť nástrojom politického dialógu. Ako povedala v pondelok pre agentúru SITA, parlament by mal stanoviť pre politickú reklamu jasnejšie pravidlá.
„Zvolebnieva sa, ale napriek tomu, že voľby budú až vo februári, všade po Slovensku sa na občanov z bilboardov pozerajú tváre politikov. Je to príliš skoro,“ povedala. Podľa nej s politickou reklamou na billboardoch by sa malo začať najskôr pol roka pred voľbami.
Zmajkovičová chápe, že strany, ktoré nie sú v parlamente, chcú oboznámiť voličov so svojím pôsobením a chcú zviditeľniť svojich lídrov.
Ľudia sú však podľa nej z toho unavení a otrávení. „Takáto reklama by mala mať jasné pravidlá. Mala by byť povolená pol roka pred voľbami a mesiac po voľbách by mala politická reklama z billboardov zmiznúť,“ povedala s tým, že ak by billboardové spoločnosti politickú reklamu neodstránili, dostali by pokutu.
Na vysvetľovaciu kampaň je podľa Zmajkovičovej dosť iných médií ako sú billboardy. „Sú sociálne siete, internet, televízie dávajú priestor mnohým stranám,“ povedala s tým, že aj stavebný zákon billboardy definuje ako stavby, pretože ľuďom znepríjemňujú život. „Politici by mali byť príkladom a zvoliť si iné formy reklamy,“ dodala.