Len málokto vie, zdôraznil, že on napríklad musí v spomínanom mesiaci vlastnoručne podpísať približne 23 500 rozhodnutí o dani z nehnuteľnosti. Ďalších takmer 35 tisíc o poplatkoch za komunálny odpad a približne tritisíc o poplatkoch za psy. Okrem toho bezmála 600 rozhodnutí o poplatkoch za predaj alkoholu, tie sa však vystavujú štvormo. Podpísať musí aj vyše 100 rozhodnutí o poplatku za miestne sústredenie cestovného ruchu. Spolu je to asi 64 tisíc podpísaných rozhodnutí.
"Trvá to desiatky hodín, nech by som mal podpis akokoľvek krátky. Podľa zákona totiž nie je možné, aby tieto rozhodnutia podpísal môj zástupca prípadne niekto iný, ani nemožno použiť pečiatku s mojim podpisom. Ak by takéto rozhodnutie rozporoval občan na súde, určite by spor vyhral. Už sme to s pečiatkou skúsili a prokurátor nás upozornil na nesprávnosť nášho počínania," uviedol J. Králik.
Podľa primátora je január najnáročnejším mesiacom aj preto, lebo sa uzatvára minuloročné hospodárenie mesta. Súčasne sa pripravuje a schvaľuje jeden z najdôležitejších dokumentov pre jeho chod - rozpočet.
Strážiť, dodal primátor, je treba aj výdavky súvisiace s odpratávaním snehu a udržiavaním mestských komunikácii, chodníkov a parkovísk. Mohlo by sa totiž stať, že pri zlom hospodárení na odpratávanie snehu v decembri mestu už peniaze neostanú.
mb som