SME

Ministrany už začali svoju kampaň. Slovensko zaplnili bilbordmi

Politické strany na bilbordy minuli už desiatky tisíc eur, platia aj letné akcie, ktorými lovia voličov.

[content type="img" render-type="pressphoto" title="" src="http://i.sme.sk/cdata/7/79/7932917/aaaaaa900_r561.jpg" author="" longread-pos="full"]Politické strany na bilbordy minuli už desiatky tisíc eur.[/content]

Najdrahšiu predvolebnú kampaň vedie zatiaľ najsilnejšia pravicová strana Sieť. Tesne za ňou sú nové strany, ktoré sa v prieskumoch pohybujú okolo jedného percenta. Bilbordy strán pre SME hodnotil Igor Brossmann, majiteľ reklamnej agentúry.

TEXT: Lucia Krbatová

Sieť plánuje podľa údajov, ktoré denníku SME poskytli politické strany, investovať do kampane pred voľbami najväčšiu sumu.

Doteraz na reklamu minula takmer 200-­tisíc eur. Do tejto sumy však nezapočítava náklady na letné podujatia „Leto v Sieti“, ktoré organizuje v mestách.

Nová strana Šanca priznala náklady 150-­tisíc eur a tretí Skok do kampane podľa vlastných údajov investoval 131­-tisíc eur.

Viaceré strany náklady nevyčíslili.

Kampaň sa môže začať až vtedy, keď bude vyhlásený oficiálny termín parlamentných volieb. Politické strany však zákon netrápi.

Milión v Sieti

Pred marcovými parlamentnými voľbami plánuje Sieť investovať milión eur. Úver v tejto výške získala od českej Fio banky.

Hovorkyňa strany Karolína Ducká povedala, že vyčísliť, či jej suma na kampaň bude stačiť, by bolo predčasné. Strana nechcela zverejniť ani výdavky na letné podujatia, ktoré organizuje s profesionálnymi animátormi pre rodiny s deťmi.

Na bilbordovú kampaň za máj, jún a júl dala Sieť 191-­tisíc eur. Mala 1819 bilbordov, v súčasnosti ich je oficiálne 625. Ďalšiu bilbordovú kampaň v auguste podľa Duckej strana neplánuje.

Nové strany nešetria

Odídenci z SaS, ktorí založili stranu Skok, plánujú na celú kampaň minúť asi 750­-tisíc eur. Peniaze na doterajšiu reklamu dal predseda.

„Všetky náklady zaplatil predseda strany Juraj Miškov zo svojich súkromných peňazí,“ odkázal kancelár Michal Nižňan. Na poslednú bilbordovú kampaň z mája, kde sa Miškov prezentuje údajným pravicovým rozumom a ľavicovým srdcom, využili 700 plôch.

Nová strana Šanca Evy Babitzovej má v súčasnosti 200 bilbordov. Odhad celkovej sumy na kampaň neposkytla. Podľa hovorcu Ľubora Kyselého bude suma závisieť od toho, koľko peňazí sa strane ešte podarí získať.

Dlhy aj bilbordy

Za posledné týždne rozvešala mnoho bilbordov SDKÚ, predstavuje na nich nové tváre. Z pôvodných členov strany zostali pred koncom volebného obdobia v parlamente len dvaja, predseda Pavol Frešo a Ľudovít Kaník. Na bilbordoch ani jedného z nich nevidno.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Čítajte ďalej

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

Okolo spievajúceho domu je dnes ticho, za posledný rok hrala hudba len raz.

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop