SME

Čo by mali vaše deti študovať? Vyplatí sa technika

Na trhu práce najviditeľnejšie stúpol záujem o strojárov a technikov.

(Zdroj: Ilustračné Fotolia)

Platy zamestnancov pracujúcich na pozíciách, kde sa vyžaduje vyššia kvalifikácia, sú aj o 50 percent vyššie ako u zamestnancov, ktorí nemajú vzdelanie ukončené maturitou.

BRATISLAVA. Aj napriek tomu, že firmy chcú od technických fakúlt oveľa viac absolventov, ako sú tie schopné uspokojiť ich požiadavky, technickým odborom stále chýba dostatok záujemcov o štúdium.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa portálu profesia.sk absolventom strojníckych a technických fakúlt stále pribúdajú príležitosti zamestnať sa.

Oproti predchádzajúcim rokom najviditeľnejšie stúpol záujem o absolventov Strojníckej fakulty Slovenskej technickej univerzity a Technickej fakulty Slovenskej poľnohospodárskej univerzity.

SkryťVypnúť reklamu

Absolventom fakúlt technického zamerania pomohol nárast počtu pracovných ponúk do oblastí, ako sú strojárstvo a výroba, kde medziročne firmy obsadzovali výrazne viac ponúk ako v predchádzajúcom roku.

Prečítajte si tiež:Mladík z Rimavskej Soboty skúma život na MarseČítajte 

Dodatočné prijímačky

Maturanti však ako keby mali pred štúdiom techniky rešpekt, a tak viaceré technické fakulty vypísali na august dodatočné prijímacie konanie na bakalárske aj magisterské štúdium.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3T9C na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 004
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 072
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 869
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 759
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 571
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 400
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 064
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 816
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Brankár Michal Prádel.

Slovenskí hokejisti inkasovali z každého oslabenia.


Fínski hokejisti oslavujú gól.

Z víťazstva sa tešili aj Nemci, ktorí zdolali výber Rakúska.


TASR
Hráč Prešova Jakub Suja dvíha nad hlavu pohár počas osláv.

Prešovčania boli najväčší favoriti sezóny a potvrdili to už v základnej časti a neskôr aj v play-off.


TASR
Francúzska lyžiarka Margot Simondová.

Mladá športovkyňa bola považovaná za veľký prísľub do budúcnosti francúzskeho lyžovania.


Reuters
SkryťZatvoriť reklamu