BRATISLAVA. Na propagáciu elektronických služieb vyčlení ministerstvo vnútra 105 582 eur. Ako sa uvádza v zmluve zverejnenej na Centrálnom registri zmlúv, ministerstvo chce prostredníctvom mediálnej kampane verejnosti priblížiť svoje projekty Elektronická identifikačná karta, Elektronické služby národnej evidencie vozidiel a Elektronizácia služieb matriky.
Na propagáciu služieb má poverená spoločnosť kúpiť vysielací čas v televíziách a rádiách, priestor v tlačovinách, priestor na reklamných plochách a tiež na internetových portáloch.
Kampaň na propagáciu
Úlohou spoločnosti je tiež vymyslieť a vytvoriť 30-sekundové spoty pre rádiá a televízie a propagačné inzeráty pre tlačené médiá a reklamné plochy. Kampaň na propagáciu služieb má fungovať od prvého augusta do 31. októbra tohto roku.
Elektronická identifikačná karta je novým typom občianskeho preukazu s elektronickým čipom, ktorý sa vydáva od decembra 2013 a slúži na preukazovanie totožnosti občana SR pri osobnom styku s úradmi a inštitúciami.
Obsahuje elektronický čip, čím umožňuje preukazovanie totožnosti občana pri využívaní elektronických služieb verejnej správy.
Projekt Elektronické služby národnej evidencie vozidiel zabezpečuje možnosť evidencie vozidiel a podávanie žiadostí o evidenciu prostredníctvom internetu.
Podľa ministerstva vnútra je účelom projektu priniesť zásadné úspory času a nákladov občanovi aj verejnej správe a zefektívniť evidenčné úkony.
Matričné udalosti
Elektronizácia služieb matriky zahŕňa vytvorenie centrálneho informačného systému matrík pre celé Slovensko previazaného s Registrom fyzických osôb.
To umožní zabezpečiť získanie úradného potvrdenia matričných udalostí pre slovenské aj európske orgány a zastupiteľnosť matričných úradov pri vydávaní úradných výpisov o matričných udalostiach rozhodujúcich pre zistenie alebo overenie osobného stavu občana.
V databáze informačného systému budú evidované údaje o fyzických osobách spojené s matričnými udalosťami zaznamenanými v knihách manželstiev, narodení a úmrtí.