Vláde sa nedarí meniť štruktúru priemyslu, hovorí KDH

KDH tvrdí, že očakávaná migrácia ľudí za prácou z ostatných regiónov bude mať negatívny dopad na rodinné väzby.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SITA/AP)

BRATISLAVA. Vláde sa podľa KDH nedarí meniť štruktúru priemyslu, ktorá je aj bez novej investície automobilky Jaguar Land Rover výrazne zameraná na automobilový priemysel, čo zároveň predstavuje do budúcnosti aj isté ohrozenia týkajúce sa dlhodobej udržateľnosti rozvoja hospodárstva.

Ako povedal v stredu pre agentúru SITA podpredseda KDH Ján Hudacký, automobilový priemysel sa už v súčasnosti totiž podieľa 12 % na tvorbe HDP, pričom treba zdôrazniť, že jeho rozvoj na Slovensku neprináša dostatočnú pridanú hodnotu.

V prospech investícií

„V praxi to znamená, že Slovensko naďalej rozvíja viac tzv. montážnu ako znalostnú ekonomiku. Vláda musí zmeniť politiku investičných stimulov v prospech investícií do rozvoja priemyselnej produkcie s vysokou pridanou hodnotou, využívajúc znalostný a inovatívny potenciál na Slovensku. Sme presvedčení, že predpokladané vládne investičné stimuly v prospech novej investície vo výške takmer 400 mil. eur neodrážajú dostatočne výšku pridanej hodnoty takejto produkcie,“ zdôraznil Hudacký.

Vláde sa tiež podľa kresťanských demokratov nedarí presadiť nové investície do zaostalých regiónov Slovenska, čím sa naďalej zväčšujú medziregionálne sociálno-ekonomické disparity.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Čo na nás vidia? Jaguar zlákali dotácie, ľudia aj dodávatelia

Chudoba zostáva

„Bohaté regióny bohatnú a chudobné ďalej zaostávajú. Ďalším problémom v súvislosti s novou investíciou ostáva aj nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily v mieste novej investície. Očakávaná migrácia ľudí za prácou z ostatných regiónov, predovšetkým regiónov východného Slovenska, bude mať určite negatívny dopad na rodinné väzby a prispeje k ďalšej vlne vyľudňovania tohto regiónu,“ dodal podpredseda KDH.

Výrobca luxusných vozidiel Jaguar Land Rover podpísal memorandum o porozumení so slovenskou vládou v súvislosti s plánom výstavby závodu na Slovensku.

Vlastníkom firmy je od roku 2008 indická skupina Tata Group. Závod by mal začať výrobu v roku 2018 a cieľom automobilky je v priebehu desaťročia od začiatku výroby dosiahnuť ročnú produkciu 300 tis. vozidiel.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 188
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 813
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 836
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 155
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 677
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 661
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 196
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 057

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

DOMOV

Rakúšania kontroly obhajujú migrantmi, Slováci tomu nerozumejú

Rakúšania stále náhodne kontrolujú.

DOMOV

Esbéeskar môže v obchode šacovať. Ak je to dobrovoľné

Ak zariadenie zapípa, pracovník SBS by mal zákazníka požiadať o blok.

Neprehliadnite tiež

Domov

Slovenskí žiaci sú v riešení tímových úloh podpriemerní

Priemer krajín v rámci OECD bol 500 bodov, Slováci získali 463 bodov.

Domov

Počet študentov vysokých škôl klesol zhruba sedem percent, platy pedagágov rástli

Na verejných vysokých školách poklesol počet študentov o 9014.

Domov

Penta otvorila novú nemocnicu v Michalovciach

Nemocnica v Michalovciach sa naposledy zviditeľnila tým, že od pacientov vyberala poplatky za nabíjanie mobilného telefónu.

Domov

Dobré ráno: Na Slovensku sa rozpútala vojna o lesy

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o slovenské lesy.