Bratislava 1. februára (TASR) - Od parlamentných volieb síce uplynuli už viac ako štyri mesiace, na občanov sa však z veľkoplošných reklám ešte stále usmievajú slovenskí politici, ktorí im sľubujú lepší život, viac peňazí a menej starostí. Teoreticky je pritom možné, že milo sa tváriaci predstavitelia strán a hnutí zostanú na billboardoch "visieť" až do ďalších volieb. Väčšina spoločností prenajímajúcich reklamné plochy totiž ponecháva ich obsah nedotknutý dovtedy, kým o ne neprejaví záujem ďalší klient. "Pre spoločnosti by bolo prelepovanie billboardov príliš nákladné. Neoplatí sa im to a ich klientom to môže byť v podstate jedno," uviedol Daniel Abrahám z jednej bratislavskej reklamnej agentúry.
Na Slovensku je registrovaných približne 12 reklamných spoločností a šesťtisíc veľkoplošných reklamných plôch. Spolu s osamotenými billboardami, ktoré prenajímajú rôzni súkromníci, je ich však asi osemtisíc. "Počas predvolebnej kampane sa ceny plôch výrazne zvýšili. Bol po nich veľký dopyt a jednotlivé strany si v prípade záujmu museli billboardy, o ktoré mali záujem, prenajať aj osem mesiacov dopredu. Zvýšený záujem je i pred vianočnými sviatkami. V súčasnosti sa ale situácia už upokojila a o reklamné plochy sa už klienti netrhajú," konštatoval Abrahám. Občanov tak budú usmievajúci sa politici či rôzne predvianočné ponuky na billboardoch pravdepodobne iritovať ešte dosť dlho.