Sklamaní cestujúci, ktorí ešte dúfali v skoré skončenie štrajku, začali už dnes ráno pri pokladniach vracať cestovné lístky.
Generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti (ZSSK) Pavol Kužma je pripravený vyhovieť niektorým požiadavkám odborárov, ak štrajkujúci obnovia nákladnú železničnú dopravu.
Centrálny krízový štáb (CKŠ) dnes vylúčil predstaviteľov Centrálneho štrajkového výboru (CŠV) odborových centrál na železnici z rokovaní, lebo zneužívali prevádzkové informácie vo svoj prospech pri štrajku. Odborári sa chystajú svoje požiadavky, o ktorých rokujú na prebiehajúcom zasadnutí CŠV, predložiť ZSSK.
CŠV odmietol slová predsedu vlády SR M. Dzurindu, ktorými v súvislosti s prebiehajúcim štrajkom železničiarov obvinil odborárov z osobných a úzko politických záujmov a nazval ich "odborárski bossovia".
CKŠ sa priebežne snaží zabezpečovať dopravu a prepravu surovín a materiálov pre strategické podniky udržaním prevádzky nákladnej dopravy. S postupujúcimi hodinami nepretržitého štrajku sa začínajú napĺňať všetky riziká, na ktoré štrajkujúcich dôrazne upozorňovali vedenia oboch železničných spoločností, informoval hovorca ZSSK Miloš Čikovský.
Vedenie a. s. Bukóza Holding vyzvalo CŠV na ukončenie štrajku v nákladnej doprave. Štrajk výrazným spôsobom zasiahol do jej zásobovacích a odbytových možností. "Nefunkčnosťou nákladnej dopravy je ohrozený prísun chemikálií a iných komponentov potrebných na zabezpečenie výroby," uviedol generálny riaditeľ firmy Marián Porvažník. Surovinové zásoby poskytnú spoločnosti možnosť prevádzkovania výroby bez akejkoľvek ujmy do pondelka 3. februára.
Situácia na železniciach v jednotlivých regiónoch je pokojná. V Žilinskom kraji dnes štrajkuje asi 90 % železničiarov, ktorí sú odhodlaní v štrajku pokračovať.
Podobná situácia je aj na Považí, kde má štrajk aj po nástupe dennej zmeny vysokú podporu železničiarov. Na tratiach Trenčín-Chynorany a Nové Mesto nad Váhom-Trenčianska Teplá štrajkujú všetci zamestnanci ŽSR a väčšina zamestnancov ZSSK. Na železničnej stanici v Púchove sa do štrajku v dennej zmene nezapojili iba dvaja ľudia. V Považskej Bystrici štrajkujú všetci železničiari.
Do štrajku sa aj dnes zapojili takmer všetci železničiari, ktorí nastúpili do raňajšej zmeny na pracoviskách v pôsobnosti zvolenskej oblasti Odborového združenia železničiarov (OZŽ).
Napriek trvajúcemu štrajku železničiari udržiavajú trate v prevádzkyschopnom stave. Keďže silný vietor v noci vytváral na južnom Zemplíne snehové záveje, nasadili v okrese Trebišov od 0.30 do 02.30 h na úseku Čierna nad Tisou-Slovenské Nové Mesto rušeň, ktorý zaviate úseky prepluhoval, aby trať bola v prípade potreby bezpečná.
Takmer po 36 hodinách od vyhlásenia štrajku bez časového obmedzenia pripravila SAD - Košická dopravná spoločnosť, vychádzajúc z mnohých osobných i telefonických požiadaviek, prvý posilnený autobusový spoj na trase Košice-Bratislava.
Na autobusovej stanici v Prešove vládol pokoj. Maximálny nápor zaznamenala iba informačná služba. Väčší nápor cestujúcich bol zaznamenaný iba na trase Prešov-Sabinov-Stará Ľubovňa, ktorú prešovská SAD posilnila.
Štrajk slovenských železničiarov nespôsobil veľké problémy v osobnej doprave v Českej republike. České dráhy (ČD) cestovné poriadky prispôsobili situácii už v piatok a medzinárodné vlaky jazdia odklonom cez Rakúsko. Komplikovanejšia je situácia v nákladnej doprave. V súčasnosti stojí na českom území 13 naložených vlakov pre Slovensko a na Slovensku 15 vlakov pre ČR.